Hvor ofte bytte vann i en bolle?

Ei jeg kjenner fikk fiskebolle for noen uker siden. Selvfølgelig gadd hun ikke høre på meg og kjøpte TO slørhaler. Hun bytter vann når hun ser det blir møkkete. Det er ikke no filtrering eller pumpe eller no!...

Så hvor ofte skal man egentlig bytte vann?
Daglig, gjerne både morgen og kveld i ett slikt ekstremt ugunstig miljø.
Det beste er ihvertfall å forsiktig ymte frampå at en pumpe vil gi dem et bedre liv. Lillesøsteren min fikk to gullfisker til bursdagen sin og den samme dagen ble jeg fostermor. Jeg klarer ikke å se noe lide så jeg kjøpte en pumpe og skiftet noe av vannet en gang i uken. Fiskene klarte seg bra de. Kanskje du kan kjøpe en pumpe til henne? Den jeg kjøpte kostet ca 100 eller noe, den bråkte litt, men fikk henne til å ha den på om dagen ihvertfall! De så svært fornøyde ut etter det.

Slik jeg forstår så fikk hun fiskebollen og kjøpte fisken selv? Da går det sikkert an å gi litt informasjon om hvorfor pumpen er viktig, eller enda bedre - invitere henne inn på Akvaforum!

Før hun fikk fisk sa jeg at det var dyreplageri å kjøpe bolle. Hvis jeg sier hu trenger pumpe sier hun "Fiskene til ei venninne levde i et halv år!". Hu tenker ikke akkurat på fiskene sitt beste. Hun kjøpte bollen og fiskene selv.
FishGirl
Kanskje du kan kjøpe en pumpe til henne? Den jeg kjøpte kostet ca 100 eller noe, den bråkte litt, men fikk henne til å ha den på [B]om dagen ihvertfall![/B] :)

Litt av vitsen med pumpe er at det dannes livsviktige bakterier i filteret. Om pumpen er av om natten vil disse dø og forurense vannet istedet for å hjelpe til
OI!
Oisann! Det var jo ikke meninga... Men de klarte seg ihvertfall fint til lillesøs overmata dem ved et uhell!

Vel, går ut ifra at venninnen din finner ut av det etterhvert, det går jo ikke bra hvis hun ikke skifter vann så da ser hun vel konsekvensene etterhvert... Synd at gullfiskene går med samtidig. :/

Good luck
bolle bure vært forbudt i norge
gullfisk bollen burde forbys,slik den er i resten av europa og usa
Kristin&fiskene
Før hun fikk fisk sa jeg at det var dyreplageri å kjøpe bolle. Hvis jeg sier hu trenger pumpe sier hun "Fiskene til ei venninne levde i et halv år!". Hu tenker ikke akkurat på fiskene sitt beste. Hun kjøpte bollen og fiskene selv.

Hvis hun synes et halvt år er lenge bør hun lese denne: http://akvaforum.no/text.cfm?id=1827

bolle
Hei !

har selv en bolle med kampfisk.
Bytter hver uke, skaff et filter i bunn med kullfilter.
da holder den seg bedre.

Susanna
Tilfeldig bekjentskap
© Tonje _R
Reklame for plussmedlemskap