Steinformasjon

Inaktiv bruker
Hei
Jeg har lyst til å lage meg en steinformasjon i karet og lurte litt på å sette denne foran pumpa slik at den blir mer skjult. Går dette greit hvis jeg ikke dekker pumpa til på noe som helst slags måte? Bør jeg også sette fisken i ei bøtte til jeg er fredig med dette? Er litt redd for at de kan svømme i veien!
Ser ikke at dette burde være noe problem.
Hvis du har en innvendig pumpe burde du passe på sånn at innsuget går fri. At du ikke blokkerer dette for da vil ikke filteret rense.

Tror det vil gå bra jeg.

Fiskene vil vel svømme unna når du driver på, men hvis du skal tappe mye vann så hadde jeg vurdert å ta de ut.

Linka
Inaktiv bruker
Hehe, de har ikke vett på å svømme unna. Nysgjerrige småtasser som de er! Henger rundt fingra mine hvis jeg må nedi der. Jeg får prøve og se da, bare være forsiktig. Takk så mye for svar =0)
Hihi, ja det er ikke alltid like lett nei. Må være en fryd å fange disse fiskene.
legg ut bilder fra før og etter. Elsker å se hva folk gjør med karene sine.
Linka
Skal steinene stables, så bør de limes, husk det..
Inaktiv bruker
De er ganske morsomme ja! Ihvertfall ikke mye redde.... Jeg skal få lagt ut noen bilder jeg! =0)
Inaktiv bruker
Aggi
Det er de allerede gjort ;0)
Inaktiv bruker
Nå har jeg nesten blitt ferdig. Har bare igjen å anskaffe en- to planter til. Her er bilder før og etter....
Det første bildet ble ganske dårlig
Med såpass mye stein i karet, ville jeg absolutt brukt isopor under dette... Denne røysa kan fort gi en punktbelastning som kalles for steike vått gulv...

Kall meg gjerne en gledesdreper, men denne flotte røysa kan være en potensiell trussel for både fisk, kar, gulv og forsikringspolise
Det ble skikkelig flott, men jeg må være enig med Frank. Håper at du har isopor under.

Linka
Inaktiv bruker
Frank og Linka.
Jeg har isopor under tanken, så den er biff! De steinene i bakgrunn er kun imitert stein som er limt fast på glasset. Pangea rocky trur jeg det heter. Den veier så og si ingenting. Hadde aldri stappa så mye virkelig stein nedi, hehe. Det ville jo veid tja..... mye!! Hvordan er lysstoffrøret som heter Aquastar forresten? =0)
Selv om det er isopor under karet, hjelper dette ingen verdens ting på forholdet inni karet
Du må nesten selv vurdere hvor mye ekte stein det er inni karet.

Aquastar er ett rør du enten elsker eller hater. Jeg hater det :p
Inaktiv bruker
Jeg kjøpte det i dag, men har ikke satt det i ennå. Nå har jeg et helt vanlig lysstoffrør, funker egentlig greit, men noe gult lys kanskje. Prøvde Gro lux, men det var helt forferdelig. Noen anbefalle noe?
Selv bruker jeg power - glo og er kjempefornøyd.

Linka
Inaktiv bruker
Aquastar var jo også helt forferdelig! Fikk tak i noe som heter Ultra sun, fra Zoo Med. Mer fornøyd med det, men ikke helt. Hihi ikke lett dette her
Syntes det aldri er lett med lys. Når man først blir obs på det så er det veldig vanskelig å finne det man syntes er bra.

Linka
Inaktiv bruker
Jeg er så enig så enig som bare det! Kanskje jeg skulle ha prøvd å miksa så jeg kunne ha fått 2 lysrør. Eller evt lagt på en glasstopp. Har slik heldekkende topp med lys og det sucks syntes jeg.
Bortsett fra juwel sin heldekkende topp hvor du har to flapper som du kan dytte opp, så er jeg enig med deg. Det er mye styr å ta av en heldekkende topp.
Har 4 toppglass på 375 l og det er mye enklere.

Mvh Linka
Inaktiv bruker
4 toppglass? Oppå hverandre eller hvordan? Er grønn på detta serru =0)
Akvariet er 150 cm langt og 50 cm bredt, så det er to toppglass i bredden og to i lengden = 4

Oppe dette ligger et 150 cm lystopp. Litt uhåntelig når lyset blir så langt, men skyver det bare til side og tar av det ene toppglasset når jeg skal fore o.l

Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Odd Meyer Løgevik
Reklame for plussmedlemskap