- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Elgjakt!
Elgjakt!
Postet 26.09.07 kl 22:43
Postet 26.09.07 kl 22:51
Postet 26.09.07 kl 23:21
Postet 27.09.07 kl 10:34
Postet 27.09.07 kl 13:29
Postet 27.09.07 kl 13:35
Trine TDu Aggi, du Aggi.... elger på to bein......? :D
Ja, steike, så fort de løper!
Ja, her også... Parkeringsplassen er full utenfor blokka ! ;P
Her står det biler i veigrøftene overalt. Er ikke med, men det blir litt kjøtt på oss når jakta er over
Prøver å jakte litt på den når jeg ser den - da med kamera. Har ikke gitt de helt fantastiske resultatene enda
Minnene er mye bedre enn bildene.
Jeg bruker ikke kuler, men en masse med krutt!
Kanskje jeg skulle gå over til kamera istedet? Sniiike meg innpå Elger med to bein, for å sikte meg inn med kameraet, og så fyre løs, og løpe min vei i full fart?
Postet 27.09.07 kl 13:45
Postet 27.09.07 kl 14:01
Postet 27.09.07 kl 14:02
Postet 27.09.07 kl 14:06
Postet 27.09.07 kl 14:08
Endret: 27.09.07 kl 14:08
Postet 27.09.07 kl 14:17
Postet 27.09.07 kl 14:22
Endret: 27.09.07 kl 14:24
Postet 27.09.07 kl 20:12
Postet 27.09.07 kl 20:14
Aldri i livet om jeg tør å dra på elgjakt, elg er farlig!
Postet 29.09.07 kl 17:14
Postet 01.10.07 kl 22:56
Endret: 01.10.07 kl 22:58
Teoriene er vel greie nok de... Verre med å få dem ut i praksis ;P
Au, tenk at han ble tråkka på av en elg!
Jeg har blitt tråkka ned av hester, men hadde heldigvis hjelm hver eneste gang...
En gang skulle jeg leie en hest gjennom skauen, og masse kvister fra hogst. Så snubla jeg, og før jeg fikk sukk for meg så sto hesten oppå meg. Der lå jeg, med en sabla gamp! Jeg hadde tjukk jakke på, og hesten trakka så fint på begge ermene mine, at jeg ikke kunne rikke meg en centimeter. Det gikk en evighet, eller noen sekunder, jeg vet ikke... Mens livet passerte i revy, så planta hesten bakfoten midt i rumpa mi, og gikk videre. Det vil si LØP videre. Ned fra Stendafjellet, over hovedveien, og rett heim til stallen. Jeg kom haltende en halvtime seinere... :P
Men en ELG! Den må da være tyngre enn en pansjonert travhest?
Au, tenk at han ble tråkka på av en elg!
Jeg har blitt tråkka ned av hester, men hadde heldigvis hjelm hver eneste gang...
En gang skulle jeg leie en hest gjennom skauen, og masse kvister fra hogst. Så snubla jeg, og før jeg fikk sukk for meg så sto hesten oppå meg. Der lå jeg, med en sabla gamp! Jeg hadde tjukk jakke på, og hesten trakka så fint på begge ermene mine, at jeg ikke kunne rikke meg en centimeter. Det gikk en evighet, eller noen sekunder, jeg vet ikke... Mens livet passerte i revy, så planta hesten bakfoten midt i rumpa mi, og gikk videre. Det vil si LØP videre. Ned fra Stendafjellet, over hovedveien, og rett heim til stallen. Jeg kom haltende en halvtime seinere... :P
Men en ELG! Den må da være tyngre enn en pansjonert travhest?
Postet 01.10.07 kl 23:17
AggiTeoriene er vel greie nok de... Verre med å få dem ut i praksis ;P Au, tenk at han ble tråkka på av en elg! Jeg har blitt tråkka ned av hester, men hadde heldigvis hjelm hver eneste gang... En gang skulle jeg leie en hest gjennom skauen, og masse kvister fra hogst. Så snubla jeg, og før jeg fikk sukk for meg så sto hesten oppå meg. Der lå jeg, med en sabla gamp! Jeg hadde tjukk jakke på, og hesten trakka så fint på begge ermene mine, at jeg ikke kunne rikke meg en centimeter. Det gikk en evighet, eller noen sekunder, jeg vet ikke... Mens livet passerte i revy, så planta hesten bakfoten midt i rumpa mi, og gikk videre. Det vil si LØP videre. Ned fra Stendafjellet, over hovedveien, og rett heim til stallen. Jeg kom haltende en halvtime seinere... :P Men en ELG! Den må da være tyngre enn en pansjonert travhest?
Auda.... ja du må vel plusse på noen hundre kilo på en avdanka traver før du nærmer deg elgvekt....
Låner en vennines innimellom, liten kaldblods, han ligger på drøye 450.
Var å veide han på bilvekten på biltilsynet
Du får gi en lyd om du får noe gode resultater på de forskjellige jaktmetodene dine da
Postet 01.10.07 kl 23:30
Postet 01.10.07 kl 23:38