Hvor får man kjøpt avskallet artemia (pulver)?

Har nå lett gjennom mange forskjellige nettbutikker, men ingen har dette ferdige produktet.

Noen som vet?
På Akvasia har de det iallefall. ( Kan desverre ikke å lenke, ennå).
Det selges visst der under navnet: Artemiaegg uten skall.
Dette brukte jeg til oppfòring av scalareyngel.
Sera har to produkter med tørr artemia.

Akvariemagasinet har frossen artemia av merket Sally's "baby brine shrimps" som blir kjempesmått når du rører det ut i vann. Bruker denne til mine yngel (multispinosa) med stor suksess. Brukte tørr micro orm fra Sera de første 2 ukene i oppdrettet, og denne boksen kjøpte jeg på Lillestrøm akvarium.
Vet ikke hvor du får tak i det, men jeg har en liten boks med artemiaegg som jeg ikke har brukt for og gjerne selger til deg. Det heter Artemia-Salina og er fra Eldorado.

Jeg har også en "boks" for utklekking av artemia, Artemia Hatchery fra Hobby om du skulle være interessert.
blackmolly
Har nå lett gjennom mange forskjellige nettbutikker, men ingen har dette ferdige produktet. Noen som vet?

Sentrum zoo i moss har det inne
Panduro
På Akvasia har de det iallefall. ( Kan desverre ikke å lenke, ennå). Det selges visst der under navnet: Artemiaegg uten skall. Dette brukte jeg til oppfòring av scalareyngel.

Min erfaring er faktisk at scalareyngel ikke er så keen på avskallede artemiaegg, som ferske nyklekket artemia, da spiser de, det gjorde ikke de kullene jeg hadde når jeg prøvde å gi dem avskallede artemiaegg.
Bettina
Min erfaring er faktisk at scalareyngel ikke er så keen på avskallede artemiaegg, som ferske nyklekket artemia, da spiser de, det gjorde ikke de kullene jeg hadde når jeg prøvde å gi dem avskallede artemiaegg.

Jeg tror også nyklekket artemia sikkert er det beste. Det var også planen min den ene gangen jeg skulle fòre opp et kull scalareyngel. De fikk nyklekket artemia i to dager, før jeg ble syk og ikke var istand til å klekke på ei stund. Løsningen for meg var da avskallet artemia som jeg blandet i akvarievann og sprøytet ned til dem. 35 stk. av disse vokste opp. Hvor mange som hadde vokst opp hvis de hadde fortsatt å få nyklekket artemia, er jo ikke godt å si...
Her er den jeg bruker til mine yngler. Ser det ikke er inne akkurat nå, men levering pleier gå veldig fort derfra.
Jeg fant ikke denne dyreforet.nordic-butikken.
Nå er det vel temmelig unyttig å linke til en nettbutikk som ikke er oppe og går enda.....

Både tropefisk, webzoo, aquamanias og akvasia har avskallede artemia til salgs. Har du en dyrebutikk med godt utvalg i nærheten, kan det være du finner det der også.
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap