Ønsker blått lys til akvariet

Har ett kar på 325 liter med malawi, vi ønsker blått lys. Armaturet tar to lysstoffrør, er det best å blande med ett daylight og ett blått?
Eller bare blått?
Noen som kan anbefale blått lys 36 w?
Handler for det meste på webzoo, men finner ikke ut hva lyset heter.
Noen som kan hjelpe?
Det heter moonligth.

Søk på foumet så finner du masse om dette.
Tror også webzoo har et par moonlight rør. uten at jeg sjekket det i farten
Inaktiv bruker
Ser at Webzoo har [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=514&HKatID=]dette[/URL]. Selv bruker jeg et Sera deep sea 36 W (120 cm).
blått lys
vil anbefale Hagen Marineglo.
har selv 2 x 40w i min 540 liter.
bilder ligger inne på min side

disse har han i hvertfall hos aquamanias, der jeg har kjøpt mine



når jeg tenker på moonlight, så er det vel heller et svakt lys til å ha på om natten. Marineglo lysrørene er for sterke til det.
skal du ha nattbelysning er det kanskje bedre med LED...?
min moonlight er kjøpt på ebay
Takker for svar.

Er det lurt å kjøpe to av [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=514&HKatID=]de her[/URL] eller ha ett vanlig og ett av moonlight?
Jeg ville ikke kjørt med kun moonlight, for da får du nattlys hele døgnet

Selv med ett av hvert, i samme styrke, kan bli for mye av det blå
vet ikke hvordan osram sine rør er i forhold til hagen sine...


Frank Angell
Jeg ville ikke kjørt med kun moonlight, for da får du nattlys hele døgnet :) Selv med ett av hvert, i samme styrke, kan bli for mye av det blå ;)


skal man forsøke å kopiere en reell malawibiotop, f.eks.et rev på 20 meters dyp, vil det det mest realistiske nok være et lys i den blå enden av skalaen, da det er disse fargene som når lengst gjennom vannmasser. ikke fordi dette nødvendigvis viser fiskenes farger best, men fordi det, sammenlignet med bilder fra sjøen bl.a. på malawi-carsten sin hjemmeside, vil ligne mest på det fiskene har i sine opprinnelige omgivelser i lake malawi.

men er forsåvidt enig med Frank, om at kun moonligt, i den forstand jeg forstår det, ikke vil gi tilstrekkelig med lys.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap