Golden ( :

Hei ( :

Nå har jeg lyst til å sette opp et akvarium med golden.
Hvor mange kan jeg ha i et 112 liters akvarium :P?

Er denne maten et godt alternativ for denne fisken?

Kan ancistrus være sammen med golden?

Er det noen andre fisker i den familien jeg kan ha i et 112 liters akvarium?
1000-takk for all hjelp jeg kan få ( :
Carroo
Nå har jeg lyst til å sette opp et akvarium med golden. Hvor mange kan jeg ha i et 112 liters akvarium :P?
Det er vel mer passende å spørre hvor få du kan ha
Ville hatt maks 1 han og 2-3 damer.
Carroo
[URLBLOCK1]
Har ikke testa det selv, men det virker greit nok. Ville selv gått for ett mer annerkjent merke, samt rekemix, men det er nå meg det
Carroo
Kan ancistrus være sammen med golden?
Det går, selv om det ikke er optimalt for malla.
Carroo
Er det noen andre fisker i den familien jeg kan ha i et 112 liters akvarium? 1000-takk for all hjelp jeg kan få ( :
Hvems familie? Min eller din?

Husk at karet er lite i forhold til plassbehovet, så ikke ta så hardt i med tanke på å befiske karet
Takk for svar Frank ( :

Har tenkt å ha en del stein i akvariumet, bør jeg sette dem sammen med silikon da?
Kommer helt ann på hvordan de plasseres. Etterhvert som en har stablet en del stein, ser en fort hvilke steiner som passer sammen med hvilke, for å låse hverandre fast.

Jeg limte ikke røysa med 15kg faxekalk, som gikk helt til overflata. Ikke ett eneste ras å se på ett par år

Men husk derimot at stein i mengder er en skummel sak for den som ikke legger noe trykk og støtabsorberende på bunnen av karet (inni!). Eksempler er varmebehandlet isopor, eller liggeunderlag, som limes til bunnen med akvariesilicon.
Det er for ciklider, men har selv ikke testet det ut..
Bruker tropical malawi for og rekemix til mine. Sammen med Tropical Spirulina granulat
Takk ( : Hvor får man kjøpt rekemiks :P ?

Hvor mange W skal varmekolben ha i et 112 liters akvarium ?
De fleste lager vel dette selv, men foreløpig så kjøper jeg den frossen fra Fina. Fås i den lokale dyrebutikken. Vet ikke om alle dyrebutikker har dette foret.
aha (:

Er det 100W jeg skal kjøpe i varmekolbe eller?
Nei, jeg vil nok ikke si at det andre fôret er spesielt bra det heller. Greit nok, men ikke det ultimate.
Aquatic nature har kanon fôr. Koster litt, men er verdt hvert øre.

Til karet ditt trenger du en kolbe på 75-100W.
Ok takk (: Søkte på det hos webzoo uten hell, og siden jeg har bestilt alt derifra så må jeg kjøpe litt mat der i fra også. (Pga frakt-penger)

Er det ingen fôr derifra som er gode? Eller hvem er det beste?
Carroo
Ok takk (: Søkte på det hos webzoo uten hell, og siden jeg har bestilt alt derifra så må jeg kjøpe litt mat der i fra også. (Pga frakt-penger) Er det ingen fôr derifra som er gode? Eller hvem er det beste?

Da søkte du ikke godt nok.
Her er det en del slikt for
Takk Frank, du er en engel =)
Har noen spørsmål til

Er det lett å få golden til å yngle, og spiser de opp ungene sine?
Jeg har tenkt å starte et 60 liters akvarium til yngler. Men kan jeg ha guppy, platy og golden-yngel sammen da? (altså til de blir store nok til å svømme med de store)

Håper på svar

Linka
Det er for ciklider, men har selv ikke testet det ut..

Hmmm.... var nå rimelig sikker på at malawi var en type ciklider, jeg......?
Hvilken malle med golden?
Hvilken malle passer da best til et Golden-kar? Bør vel være en "støvsuger" der og. En som ikke eter yngel, plager el blir plaga, og som tåler samme verdier osv.
MGj
Hvilken malle passer da best til et Golden-kar? Bør vel være en "støvsuger" der og. En som ikke eter yngel, plager el blir plaga, og som tåler samme verdier osv.

Ancistrus sp. ´oppdrettvariant är en billig och en mal som passar bra i ett malawi akvarium.
Men vill du ha en fisk som går och letar mat på botten så gör många malawi fiskar det.
Aulonocara tycker jag personligen är en trevlig och relativt snäll malawi.
Den tar sig en mull full av sand som den genom söker efter något ätbart och silar ut sanden genom gälarna.
Tycker om att se de i aktion
Det finns många olika sorts Aulonocara så du får titta i databasen och hitta din favorit.
Men de tar och äter yngel det gör de flesta malawi.

sänder med en bild på min Aulonocara stuartgranti Mdoka Deep F1
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap