Neovespicula depressifrons

Er det noen som har erfaring med Neovespicula depressifrons? Hvilke fisk er best å ha den sammens med?
Vil nok ikke anbefale deg denne...

Her er litt info som står om den på akvaforum:
"Først og fremst saltvannsfisk, men har blitt funnet i ferskvann.

Denne fisken er giftig. En død fisk vil også gi fra seg vonde stikk.

Ellers er dette er en morsom krabat som følger med på aktivitet utenfor akvariet og ligger stortsett på bunnen i grupper. Når den fôres med småfisk stimer fisken etter byttet. Ved å bruke varierte farger i akvarie dekorasjonen kan man se små fargeforandringer hos fisken.

Disse kan ofte være vanskelige å få til å spise når de kommer rett fra grossist. Artemia, rød mygg og eventuelt levendefôr får som regel fiskene igang".

Skal du ha denne arten, bør den nok gå i et eget artskar.
Javel.
Det er jo en veldig "søtt" fisk å se på.
Det er en virkeleg artig type, men det er jo selvsagt smak og behag når de gjelder ulike arter...

jeg hadde ikkje turt å hatt denne typen i mine akvarier, skulle jeg hatt arten, så hadde det selvsagt blitt eget artskar..

Rekner med denne koster en del penger og kan sikkert vere vansklig å skaffe...

Har du sjekket pris eller?
Var ikke dyrt syns jeg, men hvor store er de da? Vet du om den kan skaffes på vanlig måte hos dyrebutikker?
Den er ca. 3-4 cm
Tropehagen Zoo her i Moss har den å selge.
hmm... du får legge ut noen bilder dersom du kjøper noen av denne typen...
Har
ikke verdens beste kamera,men skal prøve.
Kjøper ikke mer en 1 om jeg kjøper.Er farlig nok det, hehe.
Inaktiv bruker
Heisann!

Kjøp fler! Om den ene du skaffer skulle være vanskelig å få til å spise så hjelper det at`n har artfrender rundt seg. Tydlig at disse stimulerer hverandre på en eller annen måte.

Jeg kjører 6-8 spiseskjeer per 100 liter vann på mine, og de trives bra.

Fiskene var småspiste de første dagene etter dem kom i hus, men etterhvert som jeg økte saltinnholdet steg også matlysta!

Hadde noen gode bilder, men finner dem desverre ikke..

Stakk meg såvidt litt på et dødt eksemplar for ei god stønn sia. Kjente det godt, men jeg lever da enda.
Tilfeldig bekjentskap
© eddiedahl
Reklame for plussmedlemskap