Max størrelse på porsareol.

Jeg har tenkt til å kjøpe en porsa reol og vil gjerne at disse skal romme 248 l kar. To i høyden. Tenkte da og bruke helglassakvarium. Er dette en god ide eller blir dette for mye ?? Og kan man bruke helglassakvarium eller er det bedre med rammeakvarium ?

Mvh Linka
Linka
Jeg har tenkt til å kjøpe en porsa reol og vil gjerne at disse skal romme 248 l kar. To i høyden. Tenkte da og bruke helglassakvarium. Er dette en god ide eller blir dette for mye ?? Og kan man bruke helglassakvarium eller er det bedre med rammeakvarium ? Mvh Linka

Du kan fint bruke helglass akvarier, men det er litt enklere å ha ramme hvis du skal ha skyvedører mellom akvariene.
Se på min reol, der har jeg brukt akvastabil effektline akvarier 2 x 325 liter og 4 x 250 liter. fungerer utmerket med vanlig porsa. Men jeg ville personlig ikke hatt større akvarier enn 325 liter i porsareol, siden man kan se endel lys under bunnramma på 325 literen på topp.

Mvh

Per Kristian
Det var flotte kar. Så rent og pent ut med skyvedørene.

Hmm. Må tenke litt nå.

Tusen takk.
Mvh Linka

Du kan fint bruke helglass akvarier, men det er litt enklere å ha ramme hvis du skal ha skyvedører mellom akvariene.
Se på min reol, der har jeg brukt akvastabil effektline akvarier 2 x 325 liter og 4 x 250 liter. fungerer utmerket med vanlig porsa. Men jeg ville personlig ikke hatt større akvarier enn 325 liter i porsareol, siden man kan se endel lys under bunnramma på 325 literen på topp.

Mvh

Per Kristian

Per K, jeg har tenkt samme tanken som du har med 4x250 i reol.
Hvor mye kom dette på for reolen og kara?
Sinnsykt pene kar, Per Kristian.

Får himla lyst å hive både sofa og TV på marka, å sette opp kar over alt, når jeg ser så flotte reoler
Per Kristian
Har du noe form for ekstra støtte for 325 l på topp i reolen ??
Forhandler mente at det ikke var å annbefale to 248 l i porsa.

Må forsikre meg om at reolen holder før jeg kan bestille.

Mvh Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap