Mellomrom mellom innvendig bakgrunn og glass

Vi driver å setter opp en 530 l med innvendig bakgrunn.

Problemet er at det blir en "sprekk" på ca 1 cm på hver side av bakgrunnen. Altså mellomrom mellom endene på bakgrunnen og sideveggene på akvarie.

Har noen en lurt tips på hva man kan tette disse mellomrommene med? Teknisk utstyr skal gjemmes bak bakgrunnen.

Slik som jeg skjønner det så har du en glippe, altså bakgrunnen er for lite.

Jeg ville faktisk prøvd med akvariesilikon jeg, og for og skjule den, så strør du på sant på silikonen.

Tror dette ville fungert? eller hva mener dere andre?
Glippe var ordet
Fredly
Slik som jeg skjønner det så har du en glippe, altså bakgrunnen er for lite. Jeg ville faktisk prøvd med akvariesilikon jeg, og for og skjule den, så strør du på sant på silikonen. Tror dette ville fungert? eller hva mener dere andre?


Glippe, heter det ja. hehe. Kom ikke på hva det het, derfor den noe kronglete forklaringen.



Hehe.

Men hva synes du om og bruke silikon? Vet det blir slitsomt og eventuelt ta det av, men tror dette er den eneste løsningen:P
Jeg kommer til å feste bakgrunnen med silikon i bunn, men jeg synes det må mye silikon til for å tette glippene på sidene. Lurer på om dette i det hele tatt vil la seg gjøre. Må kanskje ta på flere lag?

Har vurdert å sette bakgrunnen helt inn til glasset på en side og bruke blåfiltermatte til å tette glippen med på andre siden. Tror bare ikke dette blir noe pent. Akvariet skal stå i stua og må være konevennelig.

Finnes det ikke noe annet materiale det går ann å tette med. Plexiglass eller noe.

Selvsagt er det sikkert andre ting du kunne ha brukit, emn det ville vært tungvint og jeg ville nok prøvd med silikon=)
Jeg ville brukt silicon, av den transparente typen. Er bakgrunnen naturfarget, kan du trykke inn litt torv-fibre i siliconet med en pensel, slik at "fugen" blir mindre synlig.

På grunn av sig, og herding, ville jeg lagt dette over flere runder, i alle fall 3 runder med denne tykkelsen
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap