Når er tiden inne for å putte guppyen i fødekassa?

har noen guppyer som er gravide, men når er rett tid til å putte dem i fødekasse?
Hmmm, dette har jeg aldri vært borti.

Dette og få levendefødende unger altså, men.

Jeg tror det riktige er når du ser når hun er stor nok, så legger du hun oppe i kassen.

Hun klarer seg her noen dager ville jeg vel tro=)
Så vidt jeg kan forstå er det nærmest umulig å vite akkurat når en guppy kommer til å føde. Mine ser sprekkferdig gravide ut i laaang tid før det kommer yngel.
Hva slags andre fisker har du? Hvis du har bare guppy er de ikke så veldig ramme til å spise yngel, og yngelen er flinke til å gjemme seg hvis du har en del planter, særlig i overflaten, eller hvis du har litt grov grus så de kan gjemme seg på bunnen. Kanskje er det like greit å la yngelen bli født sammen med de andre fiskene, for så eventuelt å fiske opp yngelen etter de er født. Å la guppyhunnen være i en fødebinge kan være veldig stressende for henne, og hun kan "holde igjen" av den grunn. Det er ikke heldig verken for henne eller yngelen.
Guppyer er jo veldig fertile, så om det går med noen yngel fra hvert kull, så der det jo ikke KRISE, for å si det sånn. Det høres kanskje litt tøft ut, men jeg vurderer dyrevelferden sånn at det er bedre at hunnen får gå i vante omgivelser og føde mest mulig "naturlig" enn å ha henne i fødebinge.
Gulli
Så vidt jeg kan forstå er det nærmest umulig å vite akkurat når en guppy kommer til å føde. Mine ser sprekkferdig gravide ut i laaang tid før det kommer yngel. Hva slags andre fisker har du? Hvis du har bare guppy er de ikke så veldig ramme til å spise yngel, og yngelen er flinke til å gjemme seg hvis du har en del planter, særlig i overflaten, eller hvis du har litt grov grus så de kan gjemme seg på bunnen. Kanskje er det like greit å la yngelen bli født sammen med de andre fiskene, for så eventuelt å fiske opp yngelen etter de er født. Å la guppyhunnen være i en fødebinge kan være veldig stressende for henne, og hun kan "holde igjen" av den grunn. Det er ikke heldig verken for henne eller yngelen. Guppyer er jo veldig fertile, så om det går med noen yngel fra hvert kull, så der det jo ikke KRISE, for å si det sånn. Det høres kanskje litt tøft ut, men jeg vurderer dyrevelferden sånn at det er bedre at hunnen får gå i vante omgivelser og føde mest mulig "naturlig" enn å ha henne i fødebinge.



ok, det jeg har av fisk er:
4hann guppyer, 10 hunn guppyer, 3 sølvhai, 3 blå marmor gurami, 30 neon tetra, 2sverdbærere hanner og 4 hunner, 1 eple snegle, 3 orange platty, 2 kysse gurami, 2 ildhale, 2 pleco og 2 orange algespisere.

det er ett 200liter akvarium, har mye planter som er plasert så det er tett noen steder, men ikke så mye i toppen av akvariet.
Guppyyngel liker å gjemme seg blant flyteplanter i karet, hvis du ikke har flyteplanter tror jeg det er veldig stor sjangs for at de kan bli spist

Tror uansett at de andre fiskene du huser er veldig glad i yngel.

Har du ikke ett mindre kar moren kan flyttes over til så hun får født alene?
Putte i en del planter å håpe hun ikke får tak i yngelen selv.

I disse fødekassene går det fort galt, hua kan holde igjen yngelen, yngel blir spist av sin egen mor (hvis det er kasse med rist i bunnen, så er rillene for store, yngelen søker opp til overflaten og blir spist av mor).....
yngelet
jeg har en den guppy sammen med en de landre arter, å jeg lar mine føde rett i tanken.
ender opp med 3-7 unger som ovelever, det er ikke bra at alle vokser opp heller, da blir det dårlig plass osv.
å dessuten elsker de andre fiskene yngel, å det går som snacks, selv om det kan høres ut som litt groteske saker.
hei
jeg har hatt en del levende fødende fisker.
min erfaring når det gjelder guppy,er rett å slett å ikke putte dem i fødekasser.
jeg innreda en 20 liter med planter,flyteplanter,pumpe å varmekolbe,samt en kokkosnøtt hule.
oppi der putta jeg tre fødeklare guppyer.
dette funker bra som bare det.
for meg funker det ikke å putte fisk i fødekasser.
selvsagt kommer du til å miste noen yngel om du følger min oppskrift.
men guppy legger sinnsykt mange unger da.
lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap