Herichthys bartoni eller Herichthys labridens

Er det noen som har en eller begge av disse artene?

Det er jo noen veldig fine fisker. Ser de er på truet listen, så blir vel vanskelig å få tak i disse i en butikk. Men kanskje noen har dem og driver avl på dem?
Leveområdet de lever i er truet, ikke fiskene. Det gjør ikke at de blir vanskeligere å skaffe av den grunn. Grunnen til at så mange ciklider derfra er sjeldne er fordi det er få folk som har stor interesse for de og det er ikke så mange som fanger fisk der. Det meste som finnes av fisk i hobbyen av disse er fisk som akvarister har fanget selv. De er kjempe fine ! Det har du rett i! Håper det kommer noen par til norge en eller annen gang!
Kjempe fine
Jeg har lest litt om dem rundt på nettet. Og står jo at flere har fått yngel på dem. Samtidig at de er litt hissige. Men de fleste ciklidene er jo som regel det. Og disse to typene er jo veldig pene fisk må jeg si. Selv om fargen som man ser som regel er leksfargen tydligvis.

Så er vel bare og håpe at noen tar turen over en gang, og får med seg noen av dem hjem så flere også kan ha denne fisken.
Du får kjøpt oppdrettet fisk om du tar deg en tysklandstur
Hadde ingen planer nå
Ingen planer om en tur til tyskland akkurat nå. Men får vel tråkke innon noen butikker om jeg først er der nede. Men du har vært på tur og funnet mye nå?
Tilfeldig bekjentskap
© Benny Hubel Hansen
Reklame for plussmedlemskap