Fisk til ett kar på 64L, hva anbefales?

jeg har ett akvarie på 64L. hva slags fisk vil være kult der? jeg er lei av gupyy som er standard, og vil gjerne ha noe som er litt mer fisk på en måte.
hva er å anbefale da?
Apistogramma par kankje?

Sneglehuslekere? tror det heter det....
Tipser om at hvis du går i fiskebasen og legger inn størrelsen på akvariet ditt så kan du søke frem fisk som passer i karet ditt
det kan bli veldig gøy med et par palettciklider, om du ikke har andre fisk i karet da =)
hmm
har allrede noen neontetra, guppyer, og praktbotia, og SAE. og norsk flaggtetra men takk for tips, skal se hva jeg finner ut
Jeg syntes kanskje det hørtes litt mye ut der fra før jeg da.. Selv om du kvitter deg med guppyen.
Flaggtetraen kan bli noe aggresiv hvis den ikke har nok planter å gjemme seg blant, er ihvertfall min erfaring med den.
Mvh Asle
Sae i en 64l er jo også litt trangt..
hmm
jeg fikk beskjed på dyrebutikken at det ville gå greit der som jeg bare hadde 4stk, men jeg har i senere tid her lest at de burde holdes i ett minimum 100L kar. jeg får heller finne ett nytt hjem til de når de blir for store.. men hva av maller burde jeg da kjøpe?
Hva med ett par av ancistrus?
De er kuule og kan godt holdes i 64 liters kar :o)
hmm
fikk beskjed av dyrebutikken at det ville være dumt å de ville ikke selg emeg slike fordi at de blir for store får det lille karet jeg har:S så jeg vet ikke helt hvor jeg kan få tak i de med mindr ejeg kjører noen timer:/
Er du sikker på at de snakket om ancistrus da? Og ikke Pleco, for den blir veldig stor. Men ancistrus sp. Oppdrettsvariant (stort sett den som blir solgt i butikker) blir ca 10cm..
Mvh Asle
jess
ganske sikker, den og hornmalle som ikke var å anbefale, men jeg skal ta meg en tur dit igjen å høre litt med de, det er dårlig utvalg av fisker der og jeg er litt usikker på det å kjøpe fisk over nett, virker litt usikkert for meg. men jeg skal som sagt ta en tur ned, og høre hva de mener og hvorfor de mener det.
Jeg kan ihvertfall ikke se noen grunn til hvorfor du ikke kan ha ancistrus i det karet.. En pleco derimot, det skjønner jeg..
Har du sett i fiskebasen og klart å se hvilke de hadde i butikken?
Pleco
Ancistrus
ja
jada, jeg har hatt ett avarie på 110L før, så jeg er ganske sikker, hadde opptil flere forskjellige typer der, men når jeg ville ha de nå fikk jeg beskjed om at det var ikke lurt. har mye å sette meg inni skjønner jeg selv om jeg har hatt ett større kar før.
Her har nok dyrebutikken snakket om noe de ikke vet noe om igjen *surprice*. De har sagt at SAE som egentlig skal ha 160 liter kan gå i 64 liter, men det kan liksom ikke ancistrus som skal ha 60. Mitt råd er å ikke kjøpe fisk og andre ting dyrebutikken sier du kan ha eller trenger før du har spurt på forumet eller skjekket kunnskapsbasen.
Joakim Pettersen
fikk beskjed av dyrebutikken at det ville være dumt å de ville ikke selg emeg slike fordi at de blir for store får det lille karet jeg har:S så jeg vet ikke helt hvor jeg kan få tak i de med mindr ejeg kjører noen timer:/

DET var temmelig merkelig :S
tingen er det at de vil ikke selge ting til akvariet som de mener er "feil" for resten av fisken eller sånne ting, det er litt kjipt, men jeg vet ikke jeg.. de snakker som om de vet hva de driver med, men det er litt kjipt og ikke få kjøpe det du vil, og vet er greit:/
Print ut profiln til Ancistrus og Pleco her fra forumet og ta den med.. Hvis de fortsatt nekter så veit jeg ikke helt hva de meiner..
Jeg har ett par ancistrus på 12 cm (hannen) og 8-10 cm (hua) i en 54 liter.....
Kan ikke skjønne hva problemet da skal være i ett 64 liters kar....?

Når du er i butikken, spør om de har internet, be de gå til AF å sjekke fiskeprofiler :o)
takk skal dere ha, kanskje det blir litt mer spennede fisk på meg enn bare de små enkle jeg skal ta med å vise de ett par sider her i fra jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Pedersen
Reklame for plussmedlemskap