piraya tips

etter en lang pause fra akvarie hobbyen så vil jeg tilbake men jeg har jo glømt jævli mye

men denne gangen vil jeg ikke holde på med noe oppdrett eller noe spesiell fisk som krever like mye stell som de jeg har hatt tideligere siden jeg ikke har tid til fisk som krever alt for mye mer

har ett 660 med ett innvendigt filter på 1000L/T med 60x60cm blåmatte, ett eheim 2028pro2, 2stk 1000L/T sirkulasjons pumper, 4x36w lysrør, biltema sand og varmekabler.. greit oppsett for ett kar med røtter som dekor og pistia flyteplanter som "gjømmested" for fiskene ?

vil det gå greit med 20stk små piraya'r? det er jo alltid noen som ikke blir store så 20stk er iberegna "svinn" så er sikkert maks 15stk som blir store

hva er hoved forskjellen på nattereri og caribe?

høres det ut som god plan?

åssen kommer dette til og gå? vet jo åssen litersyken fungerer :/ er heldigvis forberedt på ett LITE tilfelle av litersyken 660L, 2x375, 160 og 114 MEN det er jo plass til flere kar
Selv syns jeg denne er mye kulere. Mye den samme oppførselen, men virker langt mer aktiv.
godt forslag men jeg er bestemt på piraya...

det var fiskene som fikk meg intresert og denne gangen skal jeg ikke utforske med forskjellige typer fisk for det vet jeg åssen går og da bare ender jeg opp med 30+ kar igjen og det er uintresangt for min del.. nå vil jeg bare ha 1kar i drift som ser bra ut og med fisk som intreserer meg.. har tenkt mye på andre typer fisk men ender alltid opp med "jeg vil ha piraya igjen" så da blir det piraya

(vil jo aller helst ha rokker igjen men har ikke tid til så krevende fisk mer)
Stilig den, men det er allikevel ikke helt det samme som å ha piraya.
Piraya´n har litt mer "bad guy" status.
Jeg synes forresten at oppsettet hørtes ut som en god ide.
Blir sikkert kult å fôre dem:-p
noen som har info om Pygocentrus ternetzi ? i fiskebasen står det bare atte det er samme som nattereri men med gul mage.. går de bra sammen med rød?

30% vannskifte i uka + slamsuging ved behov? er gibbiceps + noen store coryer godkjente "rødde arbeidere"? kardinal tetra som farger opp? blir mye mas nå som jeg skal fylle ett kar igjen men har glømt nesten alt
Piraya er kult det, men det er også den fisken som kansje er mest overvurdert.

Her mater jeg ca 30 småtasser med oksehjerte, de blir helt ville. Det er ganske kult.

E
det er verdens mest overvurderte fisk for de jeg hadde tideligere er feigere enn noen guppyer.. guppyene stakk ikke og gjømte seg på andre siden av akvarie med engang noen kom inn i rommet.. finnes mange tøffere, mange penere, mange som er mye mer sultene, mange som spiser piraya til frokost

MEN jeg er rett og slett forelska i piraya og har hatt lyst på det igjen en god stund nå.. de er lissom "the fisk" og det er bare rokker som overgår piraya i mine øyne men piraya og rokker er ikke akuratt den beste kombinasjonen
piraya er konge
piraya var faktisk den første fisken jeg noen gang hadde ekstremt kul fisk veldig oppmerksom på det som skjer rundt i rommet du kommer ikke til å angre husker godt den ene dagen jeg kjøpte en gull fisk å vi satt samlet en hel gjeng rundt karet og ventet i spenning så bang så var det veldig lite gull fisk ijenn haha... mn de var ikke begeistret for okse hjerte mer enn to tre ganger i uka ble faktisk bitt en gang var ikke vondt men var ikke like villig til å stikke hendene nede karet igjenn... måtte slege vekk mine for de vokste ut av karet mn hadde jeg hatt tilgang til ett annet stort kar hadde det blitt tropheus eller piraya. se på dette karet utrolig fint akvarie http://akvaforum.no/akvarium.cfm?id=3495
bonefish.
piraya var faktisk den første fisken jeg noen gang hadde ekstremt kul fisk veldig oppmerksom på det som skjer rundt i rommet du kommer ikke til å angre husker godt den ene dagen jeg kjøpte en gull fisk å vi satt samlet en hel gjeng rundt karet og ventet i spenning så bang så var det veldig lite gull fisk ijenn haha... mn de var ikke begeistret for okse hjerte mer enn to tre ganger i uka ble faktisk bitt en gang var ikke vondt men var ikke like villig til å stikke hendene nede karet igjenn... måtte slege vekk mine for de vokste ut av karet mn hadde jeg hatt tilgang til ett annet stort kar hadde det blitt tropheus eller piraya. se på dette karet utrolig fint akvarie http://akvaforum.no/akvarium.cfm?id=3495


men nå skal ikke jeg ha noen draps maskiner eller noe sånt da.. skulle jeg hatt en drapsmaskin så hadde jeg gått for red tail eller noen av channa artene eller noe sånt som spiser piraya til frokost hvis de får muligheten

piraya er bare en liten pingle fisk som er i familie med neon tetra.. men jeg elsker de
draps maskin
det er sant det er en pinglete tetra hadde faktisk noen tetra sammen med pirayane mine lenge men en dag var de bare borte
Det er slike skriverier og holdninger som du utviser der som gir pirayaen dens dårlige rykte - ryktet om at det er fisken for unge, mannlige og ondskapsfulle tullinger.

Benke seg rundt akvariet med kompisene for å se pirayaene drepe en annen fisk... typisk.

Det er virkelig synd det finnes slike akvarister.

bonefish.
husker godt den ene dagen jeg kjøpte en gull fisk å vi satt samlet en hel gjeng rundt karet og ventet i spenning så bang så var det veldig lite gull fisk ijenn haha...
mona o
Det er slike skriverier og holdninger som du utviser der som gir pirayaen dens dårlige rykte - ryktet om at det er fisken for unge, mannlige og ondskapsfulle tullinger. Benke seg rundt akvariet med kompisene for å se pirayaene drepe en annen fisk... typisk. Det er virkelig synd det finnes slike akvarister. [QUOTE=bonefish.] husker godt den ene dagen jeg kjøpte en gull fisk å vi satt samlet en hel gjeng rundt karet og ventet i spenning så bang så var det veldig lite gull fisk ijenn haha...



bonefish hvor gammal er du?

alle som har hatt piraya har mata de med fisk en eller annen gang.. men de sitter ikke å skryter av det på nettet for å prøve å være kule..

MEN høres det ut som jeg har en skuddsikker plan eller? kan evt bruke ett utvendigt filter ekstra som er like stort som eheim'n hvis det trengs etter en liten stund
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap