Tygger golden- hunnen min..?

Heihei.. Er ny i malawi-verdenen, så jeg må spørre dere som har litt mer peiling...

På lørdag hentet jeg tre golden (to hunner og en han) som jeg satte i det nye, innkjørte karet. I dag, to dager senere (!!) kan det se ut som om hunnen tygger... Jeg TROR i hvert fall kanskje det (mange reservasjoner her, merker jeg..). Men, som sagt er jeg veeeldig usikker.

Dette ser jeg:
Hun har blitt annerledes i munnpartiet, liksom fått kinn-/hakeposer, hvis jeg kan kalle det dét.. og hun tygger, akkurat som om hun skulle ha en fôrstick i munnen (men er lenge siden jeg matet nå, og da tror jeg egentlig ikke hun spiste noe særlig). I tillegg har hun trukket seg tilbake (stort sett) i steinformasjonen, helst mellom bakglasset og steinen.

Det kan godt være min innbilning (mest sannsynlig..), men uansett så er det spennende!

Legger ved tre bilder så dere kan prøve å bedømme selv..

Er VELDIG takknemlig for svar på dette fra noen som vet hva de snakker om (trenger egentlig ikke noen som gjetter, for da blir jeg jo igrunn ikke klokere enn jeg er i utgangspunktet.. ikke vondt ment, altså!)..

Takk fra Siv.
Hei.

På bakgrunn av bildene og informasjonen du kom med ser det ut som hun tygger. Gratulerer! Her er et bilde du kan sammenligne med:

Mvh Henrik

Klikk deg inn på "holding female" under bildet:P
Psst... Hongi? (Sjekk overskriften) Ser bare en tyggende Golden jeg... Gratulerer!
SoVe
Psst... Hongi? (Sjekk overskriften) Ser bare en tyggende Golden jeg... Gratulerer!


Hihi, så akkurat det samme jeg også.. Skjønner ikke hvorfor jeg skrev det...
Men.. Er det ikke litt VEL raskt, a? Lek etter to dager, liksom? Han jeg kjøpte dem av hadde ikke fått dem til å leke.. Det er derfor jeg er litt usikker.
Men når jeg sammenligner med bildet på linken over, så ser det jo sånn ut...
Hei.

Kanskje du tilførte de det som var nok for å komme igang Synes også ut i fra bildet at det ser ut som hun tygger. Og hvis hun i tillegg ikke spiser, skjuler seg (mattere i fargen og gjemmer seg) så er det nok noe på gang. Fortsett å observere henne.

Mvh Henrik
Hilsen fra tidligere eier
Supersiv
Men.. Er det ikke litt VEL raskt, a? Lek etter to dager, liksom? Han jeg kjøpte dem av hadde ikke fått dem til å leke.. Det er derfor jeg er litt usikker. Men når jeg sammenligner med bildet på linken over, så ser det jo sånn ut...


Miljøskitfe kan ofte føre til lek.
Noen av hongiene mine startet lek dagen etter at jeg satte opp karet mitt. Ser jo mistenkelig ut som hun tygger ja.
Det var jo et godt kjøp det der
Jeg vet ikke om de har lekt før, da det bare er ca 1.mnd siden jeg kjøpte de.
Bare glad du ble fornøyd jeg.
Den ene hannen hadde vist seg litt frem den siste dagen før du kom og hentet, men jeg har ikke sett noe Action Kanskje de trivs bedre i Ås
Du får oppdatere hvordan det går videre.
Jeg blir vel bestefar jeg nå da? hehe.
Lykke til iallefall.
Får du masse yngel får du ta med et par til "bestefar" så jeg får hilst på barnebarna



knutiano
Miljøskitfe kan ofte føre til lek. Noen av hongiene mine startet lek dagen etter at jeg satte opp karet mitt. Ser jo mistenkelig ut som hun tygger ja. Det var jo et godt kjøp det der:-) Jeg vet ikke om de har lekt før, da det bare er ca 1.mnd siden jeg kjøpte de. Bare glad du ble fornøyd jeg. Den ene hannen hadde vist seg litt frem den siste dagen før du kom og hentet, men jeg har ikke sett noe Action:-) Kanskje de trivs bedre i Ås:-) Du får oppdatere hvordan det går videre. Jeg blir vel bestefar jeg nå da? hehe. Lykke til iallefall. Får du masse yngel får du ta med et par til "bestefar" så jeg får hilst på barnebarna:-)


Dette var virkelig et godt kjøp, ja! Morsomt.
Takk for lykkeønskninger, Knut! Selvfølgelig kan noen av dem (hvis det vokser opp en del..) finne veien hjem igjen til bestefar...
Du får holde oss oppdatert. Hvis det er første gang de får yngel får de gjerne ikke så mange har jeg hørt. Du får ha lykke til iallefall!!
OK, da tror jeg vi har fått slått fast at hun mest sannsynlig tygger...

Det jeg da lurer på, er hvor lang tid det vil gå før hun da spytter? Mener jeg har lest 3-4 uker et sted, men klarer ikke finne det igjen, og det er godt mulig at jeg roter...

Kan man se noen spesielle tegn på at det er like før hun skal spytte yngel?
Hei.

Hun kan holde i 2-4 uker.Eggene utvikler seg til yngel etter omtrent 1 uke, og etter 2 uker har yngelen gjort seg ferdig med plommesekken. Når det gjelder når hunnen slipper yngelen er det faktorer som alder, helse, hvor sulten hun er(har jo ikke spist på en stund), vannkvalitet, temp. osv.. som spiller inn.
Kullene varierer, men rundt 20 individer.

Mvh Henrik
Tusen takk for nyttig informasjon, Henrik!
Da får jeg bare prøve å følge med så godt jeg kan..
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap