Fluval FX 5

Jeg må ha meg et filter til det nye karet etter hvert. Tenkte å satse på Fluval FX5 fra Aqua manias

Har noen erfaring med dette filteret? Er det noe å satse på? Prisen er jo ikke så gal. Det ser jo ut som en kraftkar dette.
Kjenner ikke Fluval sin pumpe men har sett at Eheim sine er mye rimeligere her:



Har selv Eheim sin 2078 pro3 og jevnt over er den 1000,- dyrere i norske nettbutikker. Blir vel litt endring i pris pga valuta men tror likevel du kommer rimeligere unna.
Den så jo ikke så værst ut den. Men pumper litt mindre, men lavere effekt forbruk. Så jo ganske high tec ut og. Ser det er elektronikk inn i bildet her. Det er jeg ikke så glad i, på så enkle ting. En kilde til flere problemer. Jeg får se litt mere på den, kansje jeg slår til. Takk for tipset.
Du så at Fluval sin var billigere der også ikke sant.....?
Jo, men det spørs hva dette blir til slutt i pris. Og hva med garanti? Taper jeg noen hundrelapper, så gjør ikke det så mye. Men vi får se.
vi har eheim pumper i alle våre kar å er meget fornøyd, har en med interval i tillegg, vi har 2 stk 2028 i 530 literen og 2080 pro 3 og interval pumpe eheim i 720 literen, samt at vi har en am topp i 271 literen amtoppen funker helt fint den, bråkte litt i noen dager men nå er den muse stille,mest sannsynelig bare luft. har hørt at fluval sine pumper bråker litt. amtoppen er jo å veldig rimelig, har ingen ting negativt å si om de.
Tom tank
Ser det er elektronikk inn i bildet her. Det er jeg ikke så glad i, på så enkle ting. En kilde til flere problemer
Da er heller ikke fluvalen ett alternativ Denne har også elektronikk, i form av automatisk kompensering for motstand i filtermassen.

Skal du ha ett filter som er av den gode, gamle typen, der det enten er av eller på, er nok Eheim 2260 det som er mest egnet
Ok, det var jeg ikke klar over. På siden til aqua manias, så stod det ikke noe om det. Takk for tipset. Da blir det kansje Eheim som blir vinneren da.
Jeg har brukt FX5 i over 1 !/2 år og ville køpt pumpen idag også vis jeg hadde trengt pumpe/filter.
Jeg bruker den i et 660L diskus karr og er super fornøyd med med den, må åpne og rense den max 2 ganger i året-så det er ikke pumpen som trenger mest "vedlike"hold.
Og den er ytrolig stillegående, nå sitter jeg 3-4 meter fra den i stua og hører datamaskinen og ikke pumpa-så min erfaring er at dette er en utrolig god pumpe.
Ja det er elektronikk i den, den stopper e gang i døgnet og tømmer seg for luft.
Har aldri vært noe tull med den her ihvertfall.
Husk at du må ha filter medium itillegg til den prisen som evt står der du kjøper den, så litt dyrere blir det.
Har samma erfaring som Ken! Veldig fornøyd med pumpa
Jeg vil bare si a jeg elsker denne pumpen.
Beste noensinne hos meg=)
Henger meg på denne! Er meget godt fornyd med FX5, men den er STOR
Bare positivt herifra også.

Mvh Linka
Dette hørtes jo bra ut. Ser ut til å være en pumpe å satse på dette da. Selv om det er elektronikk i den. Skulle elektronikkdelen ryke en gang, så kan man jo kansje koble det vekk også. Men det blir etter garanti tiden i så fall. Ja det går vel med litt ekstra filtermedie, så det får man ta med på kjøpet. Det ser jo ut som en diger sak dette. Men jeg har god plass. Takk for tipsene
Omsider fant jeg den artikkelen jeg leita etter ang filteret
Ta en titt på denne: http://www.akvariesiden.dk/akvariet/vis_artikel_ny.php?id=280
Ja det var en god artikkel. Godt forklart. Der gikk Eheim av med seieren. Eheim sin er jo 4 kantet. Kansje en grei form å få plassert i et hjørne. Eheim har jo mindre effektforbruk og. Noe å tenke på. Men det blir vel ikke det helt store utleget for det. Jeg får ta en nærmere titt på Eheimen, så får vi se.
Om det er av interesse, er det en omtale av 2080 her
Må bare si at den koster over dobbelt så mye.
Og det er den ikke verdt tror jeg, og dette fordi Fluwal pumpen er sinnsykt bra, og det greier seg mer enn nok...

Fluwal FX - 5
aquamanias - 1998 Kroner

Eheim 2080
Tropefisk - 4230 Kroner


så hvis det er 2 innsug som foreksempel er bedre med Eheim sin, så kan du jo kjøpe 2 stk Fluwal, og enda spare penger=)
Fluval er tingen...

Jeg har 2 stk FX5 og er fornøyd med begge 2

Andreas
Kjøpte min på aquamanias
Jeg kjøpte min FX-5 på aquamanias og fikk en smørbukk karamell på kjøpet. :o)

Jeg lo godt da jeg åpnet esken og fikk se en karamell oppe på faktraen.

Er kjempe fornøyd med pumpen så langt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap