- Hjem
- Forum
- Butikker og produkter
- Tam Alna akvariet
Tam Alna akvariet
Jeg var i Tam Alna butikken her om dagen. Da de skulle åpne, så skrøyt de fælt av det store karet som de skulle starte opp. Dette er jo bare noe tull. Jeg så bare et tomt hull i veggen. Nå pratet ikke jeg med noen om det. Men er det noen som vet hva det blir til av dette? Blir det noe kar i det hele tatt? Virker jo temmelig sløvt, enda ikke ferdig. Snart ett år etter åpning.
De hadde en papegøye som skreik noe forferdelig der, kansje den kunne vært inni der?
Hører den jo bra inne på Clas Ohlson butikken, vegg i vegg. Flott musikk.
De hadde en papegøye som skreik noe forferdelig der, kansje den kunne vært inni der?
Hører den jo bra inne på Clas Ohlson butikken, vegg i vegg. Flott musikk.
Postet 05.11.07 kl 23:06
Postet 05.11.07 kl 23:14
Postet 05.11.07 kl 23:47
Ja, den papegøyen kan ta papegøye- lysta fra hvem som helst! :P
De har hatt endel problemer med det store karet ja, utrolig tragisk siden dette skulle være et stort trekkplaster/ attraksjon.
Mener det ble satt i glass, men de som gjorde det gjorde en dårlig jobb.. ting ble ikke tette. Masse styr (er det ikke en håndverkerklisjè?)
Hva som skjer nå med det vet ikke jeg..
Kan ikke noen spørre ved neste besøk?
Jeg er også nysgjerrig!
Postet 05.11.07 kl 23:58
Visstnok skulle det først være gullfisker i det store karet, deretter skulle det muligens bli bare pirayaer (når gullfisken er spist opp ... Når ekspeditøren sa det, så tok jeg meg sjøl i ett måpende blikk hvorpå jeg spør: er ikke det litt kjedelig da? Joda, hadde vært opp til han hadde det blitt no anna, men det var lite han kunne gjøre...
Tenk hvilke muligheter man har med ei slik balje? Man kan jo putte "hele" amazonas inni der med f.eks arapaima (sikle!), eller hele tanganyika for den saks skyld.
Tenk hvilke muligheter man har med ei slik balje? Man kan jo putte "hele" amazonas inni der med f.eks arapaima (sikle!), eller hele tanganyika for den saks skyld.
Postet 06.11.07 kl 00:23
Postet 07.11.07 kl 16:50
Postet 07.11.07 kl 19:26
Postet 07.11.07 kl 20:12
Pirayaer er sikkert greie fisker det. Men dette er jo et utstillingskar i en butikk. Og da ment for å trekke folk. Skjer det ikke noe, så gidder heller ikke folk å se på det. jeg tror de bør satse på noe med skikkelig liv og farger. Det liker folk. Jeg var å så Pirayaer i Hirtshals Danmark. Det var en drøss av dem. Men de bare stod der, dønn stille. Nesten som et bilde. Veldig gøy å se på i lengden. Ett skikkelig korallrevs kar hadde gjort seg. Da må bare folk ta seg en tur og se. Og handelen er i gang. Men bare hvis det er godt holdt, vel å merke.
Gjedder og abbor, er spennende fisker det og. På østensjøvannet i Oslo er det tatt en gjedde på 33kg. Tror det var Norges rekord. Det kunne jo vært noe, å ha oppi der
Gjedder og abbor, er spennende fisker det og. På østensjøvannet i Oslo er det tatt en gjedde på 33kg. Tror det var Norges rekord. Det kunne jo vært noe, å ha oppi der
Postet 07.11.07 kl 22:02
Endret: 07.11.07 kl 22:04
Førsteintrykk
Er fremdeles på "tittern" og ser litt på fugl og fisk rundt om kring, synes ALNA folkene var veldig hyggelige og møtekommende, han unge duden med pircing i øret var så hyggelig og direkte at jeg fikk lyst til å komme tilbake!
Besøket på Løren dagen etterpå var ikke like blidt, tittet rundt en time og ingen kom for å spørre om jeg trengete noe hjelp, her må de få opp litt mere lys så de ser potensielle kunder. Kan godt si at de tapte på kundebehandlig! Ble ledd av da jeg spurte om de hadde noen brosjyrer jeg kunne ta med meg. -Nei slikt brosjyregreier hadde da vel ikke de...
Besøket på Løren dagen etterpå var ikke like blidt, tittet rundt en time og ingen kom for å spørre om jeg trengete noe hjelp, her må de få opp litt mere lys så de ser potensielle kunder. Kan godt si at de tapte på kundebehandlig! Ble ledd av da jeg spurte om de hadde noen brosjyrer jeg kunne ta med meg. -Nei slikt brosjyregreier hadde da vel ikke de...
Postet 07.11.07 kl 22:22
GyrdVisstnok skulle det først være gullfisker i det store karet, deretter skulle det muligens bli bare pirayaer (når gullfisken er spist opp ;)... Når ekspeditøren sa det, så tok jeg meg sjøl i ett måpende blikk hvorpå jeg spør: er ikke det litt kjedelig da? Joda, hadde vært opp til han hadde det blitt no anna, men det var lite han kunne gjøre... Tenk hvilke muligheter man har med ei slik balje? Man kan jo putte "hele" amazonas inni der med f.eks arapaima (sikle!), eller hele tanganyika for den saks skyld.
Kunne ikke dy meg her: Her er et bilde av en over 2 meter lang Arapayma tatt i akvariet i Køln for noen uker siden....
Postet 08.11.07 kl 00:01
Postet 08.11.07 kl 01:28
Det finnes nok ja. Men det er nok fælt få som har Arapaima, da den trenger spesialtank grunnet den enorme størrelsen. Fisken kan jo bli opptil 3 meter og 200 kg svær, så det krever "litt planlegging" før en begir seg ut på slike eventyr. Den er vel ikke akkurat noe glansbilde å se på heller for å si det sånn.
Postet 08.11.07 kl 02:00
Tam alna akvariet åpnet
Var innom Tam i dag. Da var vannet i tanken blitt klart og de første fiskene ble satt ut. Redtail Catfish og paroonhai. blir nok mer snadder når det er innkjørt.
Skulle gjerne hatt en sånn liten 25000liters tank hjemme. syn jeg da måtte kjøpt leiligheta både over og under meg hehe
Stikk å ta en titt
Skulle gjerne hatt en sånn liten 25000liters tank hjemme. syn jeg da måtte kjøpt leiligheta både over og under meg hehe
Stikk å ta en titt
Postet 29.02.08 kl 01:16