Labidochromis sp. "Hongi" - tygger den?
Jeg fikk denne i karet i går, og stusset med en gang på at den hadde "dobbelthaken" som mange snakker om. Jeg kan også tydelig se at det er "noe" inne i munnen hennes... Det ser nærmest svart ut av farge. Er det egg hun bærer på - eller er det noen form for sykdom?
Jeg har kun observert henne i dag, og har ikke foret noe enda. Hun virker kanskje noe mer tilbaketrukken en de andre hunnene - vanskelig å si noe annet om atferd! Har lagt ved noen bilder..
Hva tror dere?
Jeg har kun observert henne i dag, og har ikke foret noe enda. Hun virker kanskje noe mer tilbaketrukken en de andre hunnene - vanskelig å si noe annet om atferd! Har lagt ved noen bilder..
Hva tror dere?
Postet 10.11.07 kl 18:28
Postet 10.11.07 kl 19:01
Postet 10.11.07 kl 19:15
Postet 10.11.07 kl 19:24
Postet 10.11.07 kl 19:50
Postet 10.11.07 kl 21:01
Hongi-hann står på..
Måtte bare ta med dette i denne tråden også...
Nå har den dominante hongi-hannen holdt på for fullt med en av de andre hunnene. De har gått i en eneste runddans i den største hulen i karet - runde på runde med små "pauser" i mellom. De blir også forstyrret av veldig nysjerrige m. auratus... Har lagt ut film her
Dette blir mer moro enn jeg hadde regnet med!
Nå har den dominante hongi-hannen holdt på for fullt med en av de andre hunnene. De har gått i en eneste runddans i den største hulen i karet - runde på runde med små "pauser" i mellom. De blir også forstyrret av veldig nysjerrige m. auratus... Har lagt ut film her
Dette blir mer moro enn jeg hadde regnet med!
Postet 10.11.07 kl 22:30
Postet 15.11.07 kl 15:09
Yngel i karet!
Da jeg skrudde på lyset i dag kunne jeg til min store overraskelse se en liten, svart tass av en hongi helt oppe i vannskorpa i det bakre hjørnet av karet!
Jeg har til nå sett bare en, men det ser også ut til at "mor" fortsatt bærer noen i munnen..
Jeg prøvde å få tatt et bilde av den vesle tassen, men det var ikke lett...
Ser at det er noe der da - tipper faktisk at den er ca 1 cm!
Jeg har til nå sett bare en, men det ser også ut til at "mor" fortsatt bærer noen i munnen..
Jeg prøvde å få tatt et bilde av den vesle tassen, men det var ikke lett...
Ser at det er noe der da - tipper faktisk at den er ca 1 cm!
Postet 18.11.07 kl 11:12
Postet 19.11.07 kl 15:02