Hjelp!hvem har spist mine kjære eplesnegler?

jeg har vært borte i helga og da jeg kom tilbake var alle eplesneglene mine borte, bare tomme skall igjen veldig trist for de likte jeg så godt! Hvem er skurken i mitt akvarie?
har hatt snegler hele tiden, siste innskudd i akvariet er en værål..
har:
sølhai, boliviansk sommerfuglciklide, gullbarbe, platy, ansictrus, sjokolademalle, gullhai, sewellia lineolata og en ensom corydoras..

mistenker værålen for sneglene har fått være i fred siden oppstart av akvariet.. så fort akvariet mitt er stabilt etter flytting blir det innkjøp av nye snegler..må bare finne synderen.. litt mistenkelig hvis alle tre har dødd en naturlig død..
Sjokolademallen seiler opp som mistenkt nr. 1 hos meg. Jeg vet ikke om de tar snegler, men normalt havner alt som er smått nok (og de vil si ganske mye. Det er imponerende hva de greier å stappe inn i kjeften sin) i magen på disse.
oj..det forklarer kanskje hvorfor den ser slik ut...
Hehehe! Det ser ut som en normal sjokolademalle, ja. Her er en av mine:
[External Image]
hehe god og rund var han iallefall:P
ok,så de ser normalt sånn ut ja..Herregud, fikk jo helt sjokk da jeg så han for en måned siden, hadde ikke sett den siden den var liten! så for meg en vanskelig slankekur Det som er rart er jo at jeg har hatt sjokolademallen fra starten av og sneglene fikk ære i fred lenge, eller en og annen har jo dødd da.. de blir bare spist hvis akvariet har stått uten lys en stund..
Hva med gullbarbe??
Jeg har observert mine gullbarber napper i eplesnegl. Kan de mistenkes for å spise dem?? De napper på en fullvoksen i disse dager, og tidligere forsvant en liten eplsnegl??? Jeg bare undrer!!!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap