Akvariebord!

Lurer på om noe av bunnen på akvarie kan stå utenfor akvariebordet, eller vil det være stor sjanse for sprekker eller knekk i glasset?
Plussmedlem
Det er ekstremt stor sjanse for sprekk sjløv om berre ein liten del av akvariet står utanfor bordet!
Pass alltid på at akvariet står på eit jamnt underlag, helst med akvarieunderlag mellom bordet og karet. Unntak gjeld berre for rammekar.
Det jeg fryktet, har ikke noe å si foresten at det er heldekkende plastramme under akvariet?
Hva med å legge en solid plate av noe slag (benkeplate eller mdf) mellom bordet og akvariet, som er like stor som akvariet?
Litt avhengig av størrelsen på akvariet om det blir solid nok, selvfølgelig... Og hvor mye som stikker utenom bordet.
At karet er utrustet med en plastramme, betyr at bunnglasset normalt ikke hviler på noe underlag.
Dette vil være vanskelig å få til, der en lar karet henge ut over bordet, og faren er da ennå større for at ting blir stygg-vått.

Jeg hadde gjort som Gulli foreslår, nemlig lagt en plate oppå bordet, slik at hele akvariet får hvilt seg
stein
For å sitere svigerfar; "Steinplater er best til slikt"...
Kommer her med et bilde av problemstillingen
Er ikke mange cm det er snakk om, men om dere fortsatt er skeptiske så må jeg vel få tak i en plate da :/
Kunne skifer fungert eller knekker det enda lettere enn glasset selv? :P
Hvor mange liter snakker vi om oppå? Det har jo en del betydning det også.
Skifer er ikke akkurat noen solid steinsort, så jaaaa.... jeg er skeptisk.
Da vil jeg tro at en MDF-plate skulle holde. Enklere å jobbe med enn stein!
-Og legg gjerne sånn akvarieunderlag eller Depron under. Hvis du ikke har, så har jeg en del plater, så du kan få en gratis. Jeg stikker innom Solsiden rettsomdeter, jeg, vet du!
Men har verken sag maling eller kost :P Virker litt tiltak Vet ikke helt om jeg skal bruke det bordet heller (Ps sjekk mailen din gulli)
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap