forslag til fisk?

Er det noen forslag til fiskesammensetninger i en 60l vil gjerne ha noe fargerikt men ikke bare en type.
forslag:
en liten stim ottoer
en større stim kardinaltetra
et par honningguramier
Godt forslag men er det flere ideer så er det fint
kirsebærreker
platy (finnes i utrolig mange forskjellige farger)
Prakt botia og palett ciklider eller dverg guramier.
Grrrotle
Prakt botia og palett ciklider eller dverg guramier.

Det er her kun snakk om 60 liter, så praktbotia er utelukket da denne blir alt for stor. Skal man ha palettciklider i så små kar bør man ikke ha andre fisker enn det ene paret da de blir veldig aggressive når de har egg og yngel (noe som er nærmest konstant). Dverggurami derimot går fint.
Takk for forslag men kom gjerne med flere.
Inaktiv bruker
Så lite akvarie, hadde jeg satset på små fisk, feks. Endlers gyppy, vanlig Gyppy eller ekte Gyppy. Spenende fisk som avler. Og så spe på med noen Galaxy R-hvis du får tak i disse har et veldig fint mønster og er en liten fisk.
Så må du vel ha noen bunfisker og algeetere, da hadde jeg gått for den typen som blir minst i voksen størrelse. husk regel med hvor mange fisk man kan ha i et akvarium....(cm vs lengde- og da regn fisken som voksen fisk)
Feks vil en plecto da ta all plassen, og du kan ikke ha noen annen fisk, men dog hvis du ser krav for minstemål på en plekto er akvariet ditt alforlite.
Ellers kjøp et fiske leksikon og bla litt.
forslag til fisk i 63 l
I min 75 liter har jeg nå en kampfisk hanne(veldig fin), 5 kileflekkrasbora(disse blir veldig fine når de blir større), og for tiden bare en neon tetra(det kommer flere, men disse er jo også veldig fine, og helt vanlig fisk). For å "pusse" og holde karet rent har jeg bl.a corydoras, helt vanlig type og også albino, disse er skikkelig kule også er det litt fart med de. Kuhlii-ålene er også kjempestilige, de gjemer seg mye, men når de førsta er framme så må jeg bare sitte å se på!

Kanskje du kunne tenkt deg noen av disse?
Inaktiv bruker
Hei hørtes ut som et bra utvalg, har alle fiskene du har der bortset fra kilefisr. den kunne jeg tenkt meg ser ut som en meget pen fisk, kuli har jeg ikke da, den har jeg hatt før, men gikk lei da jeg så dem sjelden, og du har valgt fisk etter akvarie.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap