noen som har "fora opp" en krabbe før?div. spm om krabbe

Vel, jeg sitter igjen med to krabber(les gjerne min egen tråd, der har jeg forklart nærmere).
Den ene har kun en fot, ingen klør og jeg må da altså fore h*n for hånd. Jeg har ikke hjerte til å avlive h*n
Noen som har vært borte i dette tidligere? Hvor ofte skifter de egentlig skall?(Vi har hatt krabber siden august, men da de skifta skall var jeg selvfølgelig bortreist så fikk ikke se noe!)

Hva er nå egentlig sjansene for at den lille krabaten overlever, tro.. Den står i en liten komme, hvor jeg har litt vann i. setter han opp på noe på natta, på skrå, så at han kan være både over og under vann(han klarer å karre seg litt framover med den ene foten).

En ting er sikkert! Overlever denna, blir han definitivt tam! Han sitter på kvelden, når samboer har dratt på jobb å ser TV sammens med meg, hvor jeg også mater han med mygglarver! hehe (Som om jeg ikke har nok med to katter og en hund
vet ikke hva slags krabber du har, men malawi krabber skal visst nok skifte skall ca 3-4 ganger i året. men dette avhenger nok av mange forskjellige faktorer slik som foring, vannverdier osv. min krabbe manglet et ben før skallbytte for noen uker siden, dette er nå utvokst i full størrelse
Er det tillatt med krabbe i akvarium i Norge?
Helge H
Er det tillatt med krabbe i akvarium i Norge?

Ja. Kreps er ikke lovlig, eremittkreps og krabber er lovlig.
Krabber er lov!
Joda, krabber er nok lov, ellers hadde ikke jeg starta en tråd om den her!

Vi har rød mangrovekrabbe
Det var bare et spørsmål - høres spennend ut med krabbe!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap