Ny butikk i Tromsø !

Vil bare gi god kritikk i tromsø's nye dyrebutikk !
Den åpnet i dag Lørdag 8 desember å er åpen hele helga.
Tydelig at de har satset på akvarie, flotte akvarier å de som jobbet der viste tydeligvis hva de drev med !
Terningkast 5, fra min side !
Litt dårlig variasjon når det gjelder fiskene, bare sånne normale sorter, men det sa de at skulle skje noe med når de får gassen i gir
Søren Zakariasensgt. 14
Telefon: 95447207
Åpent Lørdag 10-18, Søndag 10-16

30 % på akvarium å diverse andre ting ;D
Hmmm, det må sjekkes ut. Da blir det pause i eksamenslesinga i morgen. Litt snål lokasjon (nært Neumann++), men hvorfor ikke?

PS: Har butikken et navn også? ;p
Oi. æ måtte dra dit me en gang d va ganske fint og stor der
Den heter Dyrebutikken Tromsø. Det er den forrige eieren av Tropehagen på Pyramiden som har startet denne butikken. Var nok ikke billig den akvastabil reolen. Det kommer også en saltvanns avdeling snart. Han fortalte videre at de ansatte vil gå kontinuerlig kurs, bla annet skulle de til Trondheim på nettopp saltvanns kurs. Butikken er på ca 400 kvadrat.
Noen som vet om dem kommer til og lage sæ ei nettsia?
Hva blir den vanlige åpningstiden? Har de mye planter?
Må være ærlig å si at det var ikke så mye planter, men det skulle visst komme seg
Vet ikke helt hvorfor, men det er stadig når jeg leser Bengt sine innlegg, at jeg er på nippen til å kaste meg i bilen for å rase nordover

Høres ut som en butikk med stort potensiale for å bli nordnorges beste, dette!
Den har i alle fall potensiale. Har ikke vært innom noen større. Nå synes vel jeg at utvalget på akvaristisk utstyr var litt "billig" det går i Jebo. De vil føle seg litt fram. På for gikk det i tropical.

Litt off topic, men ser flere og flere butikker, går over til hva skal man si, "Kina" varer. Jeg vet at til og med på leverandør siden går det den veien. Om man tar Eheim som eksempel, kan vi gjerne klage på at det er dyrt i "vanlige" butikker i Norge kontra eks nettbutikker, og vi får vel enda mer bakoversveis når vi ser til Danmark. Saken er vel den at butikkene betaler like mye inn for en Eheim pumpe som man kan finne på nettet, Hvorfor det er slik, kan man jo lure litt på. Jeg kjenner bransjen på leverandør siden litt for dårlig.

Når innkjøpspris + mva på en eks 2026 uten filtermedia, er dyrere en kampanje tilbudet med filtermedia til visse nettbutikker, skjønner jeg dem forsåvidt godt. Når det gir slike utslag er det jo umulig å konkurere med eks nettbutikk, man skal jo tross alt tjene penger på det man selger.
Svært enig med det du sier om prisene Bengt. Ble overrasket over hva inn-prisene er til den lokale Tropehagen-butikken. Noen skarve kroner mindre enn hva f.eks Tropefisk selger varen for med MVA.
Ser faktisk ikke bort i fra at masser av butikker kunne tjent penger på å handle via nettbutikkene, for å selge varene lokalt, i stedet for å ta varer fra sin egen kjede... Og det er ett svært høl i hue...
Skulle tro at Tropehagen skulle kunne ta inn såpass store partier, at prisene ble deretter.
Men kanskje det er en del av gamet; kjeden selger til egne butikker med stor fortjeneste?...

Kan ikke si at jeg ble imponert når du nevner Jebo og Tropical Men det er jo lov å håpe at de forstår at kvalitet i stedet for kun pris er noe som verdtsettes av mange av oss gærninger
Jeg likte at de stort sett kun hadde en art per kar (men noen hadde hoppet over til nabokaret). Karene var veldig rene, men det har vel noe å gjøre med at de er såpass nye. I enkelte kar var det veldig overbefolket, bl.a. coryer nærmest lå oppå hverandre, og i C. panda-karet var det en del med sopp og ødelagte finner (noe jeg også gjorde dem oppmerksom på). Men jeg kan tenke meg at disse fiskene ganske nylig har kommet til butikken, og det derfor ikke står så bra til med dem. Regner med dette bedrer seg når de har fått kommet ordentlig igang. Karene var ikke merket med navn eller pris, men dette sa de skulle komme etter hvert.

Akvariene til salgs var det mange av og de kom i varierte former og størrelser, selv om det kun var ett merke, og da ett "billig"-merke å velge i. Dessverre solgte de også sånne bittesmå boller på max 4-5 liter merket "gullfiskbolle". :/ Det hadde vært fint om de kunne tatt inn andre merker enn Tropical på for o.l., men det har vel noe med prisene å gjøre som Bengt sier.

Plantedelen var ikke så stor, men de plantene de hadde var fine og grønne. Jeg kunne ikke se noen brune blader eller dårlige planter. Plantene var ikke merket med navn, men prisen sto i alle fall.

Pelsdyrene var plassert i mer lukkede bur enn f.eks. på Tropehagen, og et godt stykke unna kassa. Nå er ikke jeg superallergisk, men jeg merker det hver gang jeg står i kassakø hos Tropehagen. Her merket jeg ingenting selv om jeg gikk helt nært burene. Positivt. Fugledelen blir ikke klar før til uka, ettersom leverandøren i Danmark hadde misforstått og kun sendt deler av reolen. Det blir spennende å se hva de har i den avdelingen.

Denne butikken har potensiale, og jeg tror det blir bra bare de får litt tid på seg. At de ansatte kurses er jo superbra. Det eneste litt dumme for butikken er plasseringen og parkeringsplasser, kan tenke meg at å bære et svært akvarie til bilen ned den bakken på glattholka kan bli en særdeles "interessant" opplevelse... Men jeg regner egentlig med at i slike tilfeller er det mulig å få karet ut bakveien slik at man kan ha bilen på flatmark.
Judosola
Jeg likte at de stort sett kun hadde en art per kar (men noen hadde hoppet over til nabokaret). Karene var veldig rene, men det har vel noe å gjøre med at de er såpass nye. I enkelte kar var det veldig overbefolket, bl.a. coryer nærmest lå oppå hverandre, og i C. panda-karet var det en del med sopp og ødelagte finner (noe jeg også gjorde dem oppmerksom på). Men jeg kan tenke meg at disse fiskene ganske nylig har kommet til butikken, og det derfor ikke står så bra til med dem. Regner med dette bedrer seg når de har fått kommet ordentlig igang. Karene var ikke merket med navn eller pris, men dette sa de skulle komme etter hvert.

Nåh...
Fisk er stort sett friske og raske etter frakt (i alle fall fra Imazo), men noen stryker med som en direkte konsekvens av nedkjøling og/eller stress. Har enda til gode å se fisk komme rett inn i butikken og ha sykdommer eller sopp.
Judosola
Jeg likte at de stort sett kun hadde en art per kar (men noen hadde hoppet over til nabokaret).

Når jeg var der hadde en til og med hoppet på gulvet (R.I.P). Kanten/skinnen under lukene på reolene har en liten glippe slik at fisk kommer seg ut der
thomiks
Når jeg var der hadde en til og med hoppet på gulvet (R.I.P). Kanten/skinnen under lukene på reolene har en liten glippe slik at fisk kommer seg ut der

Ja, det er kanskje ikke helt sikkert for potensielle selvmordskandidater nei. Når de åpnet luka for å fange fisk så jeg at det også var mulig å hoppe ut på baksiden, og der var det ikke noen luke for å stenge igjen heller.
Åh, jeg har lyst å se den butikken

Noen som vet hvor lenge det er tilbud der?
Malin.P
Åh, jeg har lyst å se den butikken :D Noen som vet hvor lenge det er tilbud der?

Hvertfall til jul sa de
Frank Angell
Men det er jo lov å håpe at de forstår at kvalitet i stedet for kun pris er noe som verdtsettes av mange av oss gærninger ;)

Det er vel her problemet ligger, vi er rett og slett ikke mange nok gærninger til at man kan legg opp et varesortiment som tilfredstiler den kresne akvarist. Det vil nok helst bli og krydre avdelingen med litt stæsj.

Jeg skjønner de godt, når de ikke har mulighet til og konkurere på pris, på feks Eheim, så må de søke alternativer. Vil vel tro at mestparten av de som kjøper utstyr ikke er så merke/kvalitetsbeviste som enkelte av oss, de bryr seg katta i hva som står på et filter.

Når det gjelder importørene, her skal jeg ikke være for bastant, noen må gjerne arrestere meg. Jeg tror ikke de har allverdens fortjeneste på feks Eheim. Uten å nevne hverken navn eller hvilken fortjeneste impotørene har, så kjenner jeg en på importør siden, som så seg nødt til og slutte med Eheim for de så at de ikke hadde mulighet til å konkurere med enkelte av nettbutikkene.

PS.

Malin de hadde ikke fått rullestol rampen enda, de har nemlig trappe oppgang. Men de kunne ta inn rullestol fra øversia. Men den er bestilt, så den kommer forhåpentligvis snart. Dette nevnte de faktisk uten at jeg spurte.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap