- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hvilke fisk sammen med kirsebærreke?
Hvilke fisk sammen med kirsebærreke?
Postet 09.12.07 kl 21:18
Postet 09.12.07 kl 21:39
Postet 09.12.07 kl 22:01
Postet 09.12.07 kl 22:58
Inaktiv bruker
Tar opp denne gamle tråden igjen siden den spør om det samme jeg lurer på.
Har 10 kirsebærreker i et 60 liters kar sammen med 3 amanoreker og 6 ancistrus, det er foreløpig en fin kombinasjon, men har nå mulighet til å få 4 stk 5 cm store gullbarber. Er dette en grei kombinasjon eller er det fyfy?
Karet har masse planter og gjemmesteder men vil gjerne sjekke litt likevel.
Har 10 kirsebærreker i et 60 liters kar sammen med 3 amanoreker og 6 ancistrus, det er foreløpig en fin kombinasjon, men har nå mulighet til å få 4 stk 5 cm store gullbarber. Er dette en grei kombinasjon eller er det fyfy?
Karet har masse planter og gjemmesteder men vil gjerne sjekke litt likevel.
Postet 03.03.11 kl 19:30
Postet 03.03.11 kl 19:37
Inaktiv bruker
Supert, da kan jeg ta sjansen på å hive de i karet. Takk for hjelpen!
Postet 03.03.11 kl 20:03
Mot alle ods...
Jeg har 3 gullfisker med mine reker...Går kjempe bra!!
Dog en midlertidig løsning. Adopderte gullfiskene i vinter. Så når dammen er klar og det er over 10 grader i vannet skal gullfiskene ut og rekene får være i fred igjen
Dog en midlertidig løsning. Adopderte gullfiskene i vinter. Så når dammen er klar og det er over 10 grader i vannet skal gullfiskene ut og rekene får være i fred igjen
Postet 03.03.11 kl 20:15
Postet 03.03.11 kl 20:16
Inaktiv bruker
OK! Takk for hjelpen!
Da er det bare å glemme de fiskene i det karet. Da får det fortsette å være et ancistrus og rekekar.
Da er det bare å glemme de fiskene i det karet. Da får det fortsette å være et ancistrus og rekekar.
Postet 03.03.11 kl 20:39
Fiskar som kan gå med räkor är Boraras Uropthalmoides, Boraras maculata, Boraras brigittae m.m. Alla dessa små Boraras fungerar utmärkt då de bara blir ca 2 cm långa, jag har uropthalmoides tillsammans med mina White Pearlräkor och de har inte tagit ett enda yngel vad jag kan se. Jag har varit sjukskriven i lite drygt 1 månad nu och karet står på skrivbordet där jag tillbringar en stor del av min tid framför datorn och jag har aldrig sett mina små fiskar nere vid botten ens, de håller sej från mitten av karet och upp till ytan. I karet knatar det omkring pyttesmå räkyngel på kolstenarna utan att fiskarna bryr sej det minsta!!
Större fiskar skulle jag inte ha med räkor, jag har också haft Galaxy men de ååt upp mina Blå tigerräksyngel tyvärr!!
Större fiskar skulle jag inte ha med räkor, jag har också haft Galaxy men de ååt upp mina Blå tigerräksyngel tyvärr!!
Postet 11.03.11 kl 18:56