Vilke lysrør til 4*30W

Jeg har et juwel kar som jeg nå har 4*30w lysrør i. Jeg har nå 1*phillips aquarelle og 2*Leuci dagslys og 1*osram 860

Nå vil jeg gjerne bytte ut disse, bortsett fra phillips aquarelle, og da trenger jeg litt hjelp til å velge hva som er best i kombinasjon med dette phillips aquarelle?

Leste en plass at 2*phillips aquarelle og 2*sun-glo skulle være en god kombinasjon? er det noe som er å anbefale?

aquarelle er vel 10000k og sun-glo er vel rundt 4000k

Det jeg helst skulle hatt var 1*aquarelle og 3*phillips 965 eller 950. Problemet er bare at 965 og 950 ikke lages i 30w..... så alternativer til disse hadde jo vert topp......?
Philips 965 eksisterer
men ikke under navnet Philips L30W/965.. søk på Philips Aquasky.

Jeg kjøpte et slikt for 1,5 år siden på 30W.

Det høres lovende ut. Sjekket litt på nettet men finner ikke noen som har denne?? Vet du hvor den er å få tak i?
30W er desverre en strørrelse som mange har glemt - produsenter som forhandlere. Hvorfor må du ikke spørre meg

Selv har jeg etterhvert gått helt bort fra både osram og phillips til karene mine. Det er hagens rør jeg bruker, primært Life-gloII, gjerne i kombinasjon med Sun-glo om jeg ønsker ett varmere lys.
Til kar med helt lys sandbunn, f.eks blåsesand, er det Power-glo jeg foretrekker.

Kan avsløre at omtale av rørserien er nesten klar for publisering. Til helga er den nok på plass, om det er av interesse
30w Aquasky
Jeg kjøpte mitt rør på Metero Zoo, Lørenskog. Det var en Buddy-butikk.
Røret var merket om med "Ferplast".

Et raskt søk viser at flere kjeder har rør fra denne serien.
Både vanlige butikker og nettbutikker.

Røret må være mulig å bestille i Norge. Philips har den i sin norske katalog for spesial lyskilder.


Heilt topp!!

Snakket med en som selger lysrør her i haugesund i vår, og han kunne da ikke finne de i katalogen sin. Men nå får han en bestilling. Takk for svar

Han bestiller nok en pakke med 12 stk så vis det er flere i Haugesund som trenger rør så er det godt mulig at det er flere igjen hos Per Veld AS. Prisen er vel rundr 100 kr stk. Som må sies å være billig. Ga 95 kr for Phillips Aquarell der.
Da har jeg bestillt in Phillips Aquasky hos Per Velde AS i Haugesund. De skal komme rundt 10.januar. Prisen er rundt 100 kr stk. omtrent det samme som de tar for aquarelle. Forsto det som om at han skulle bestille en eske med 12 stk så det er en del igjen etter jeg har hentet mine 3, vis andre skulle være interesert.

Fikk en mail fra dyregod i dag, de skulle har 175 kr pr stk pluss 205 kr i porto. Vannvittige prisforskjeller ute og går...
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap