For noen månder siden fikk jeg øyene opp for malawiciklider. Disse nydelige fiskene med sin sjarm og sine flotte farger ble en klar favoritt.
Derfor vil jeg lage en tråd for alle de som har malawi slik at vi kan dele bilder og erfaring om våre kar og fisker. Dette er også en tråd for de som vil begynne med malawi. Man kan få info og inspirasjon fra oss andre.Karet mitt er på 540 l og innredet med Juwel Rock 600 innvendig bakgrunn, biltema blåsesand, ei stor rot og lavasteiner. Har en Fluval FX5 pumpe som driver herligheten og er veldig fornøyd med denne pumpa.
Av fisk har jeg hovedsaklig Pseudotropheus Acei Ngara. Disse flotte fiskene er en prakt i karet. Har ca 20 stykker.
Andre fisker i karet er Labidochromis caeruleus Nkali. Dette er den hvite varianten av golden og er utrolig flott.
Tropheops Chilumba er en annen flott fisk som svømmer i karet. Har ei hunne som tygger nå og det er spennende.
Hanne:Hunne:Melanochromis Auratus holder også til i karet og er en relativt ny malawiciklide jeg har kjøpt. Vet ikke mye om denne, men den er flott.
Sist men ikke minst har vi Malawisynodontisen. Dette er en flott og morsom fisk. Har to, men vil utvide etterhvert.
Så dette er mine fisker. Håper mange legger inn bilder av karene sine og fiskene slik at vi får en tråd som kan være til hjelp for andre og til kos for oss.
Mvh Linka