Eplesnegler farger?

Hei!

Jeg lurer på om det er noe spesiellt man kan gjøre eller fore sneglene med for at de skal få en bestemmt farge på sakllet? Eller få en sterkere farge på skallet enn de har fra før.

Skriv gjærene om noe som gjør at skallene forandrer seg (tykkelse, blanke, matte, osv.)

Eller er det bare genene som bestemmer alt?

Noen teorier om dette?
Eplesnegler og farger
jeg mater mine snegler med novo prawn og novo crabs, det er reke og krabbefor. I tillegg spiser de agurk, forrester og alger. jeg har forskjellige farger på sneglene fordi de har paret seg i hytt og pine med hverandre. jeg har gule med brun snurr, noen nesten hvite , svarte og mørke grønne med mønster og hvit kant nede. lysere grønne, lilla, rosa, blå og hvit. jeg regner med flere kombinasjoner etterhvert fordi de legger veldig mange eggklaser så det er spennende dette. Vil du ha en bestemt farge så må nok to av samme farge parre seg hvis du vil ha feks. gul så må to gule pare seg. vannverdier har også litt å si.Snegler trives med høy gh. min ligger i overkant av 7 og det ser ut tilat det er bra nok for mine. artige skapninger ihvertfall.
Takk

Så det du mener er at det har bare noe med genene og gjøre da?
Gå inn på http://www.applesnail.net/ og så på venstre side står det forskjellige temaer og trykk på "genetics" så finner du sikkert ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap