Scalare-egg!! :d

JIPPI!! Endelig! Scalarene har lagt egg for første gang! Så at de dreiv på noe mystisk før jeg dro og skulle feire nyttårsaften. Når jeg kom hjem, nå nettopp, hadde scalarene lagt egg! Er så glad nå!

Godt nytt år forresten!
Godt nyttår til deg også...

Gratulerer! Håper det går bra, gi oss bilder etterkvart... Scalare er veldig spennede fisk.

Hvor store er de? Hvilke verdier har du? (Prøver å "fiske" litt etter hva du har gjort for å få det til... hehe)
Jeg kjøpte to stk den 28. og den 30. la de egg Men ser at en del av de ikke er befruktet og fjernet så mine kommer nok til å mugne men det er eneste måten de lærer å bli gode foreldre hvis ikke de har gode instinkter(noe ikke alle scalarer har).
De er ca. 8-10 cm. Ph-en ligger på 6.5-7.0

Alle eggene er spist opp nå da :P
Frekke eggtyver?
Da er det vel noen frekke eggtyver på ferde! Hvis scalarene dine legger egg på et blad, kan du knekke av bladet å legge det i et fødenett, et sted i akvariet der det er god sirkulasjon i vannet,dette KAN du gjøre hvis du har problemer med eggtyver De vanligste eggtyvene er tetraet, maller osv.. De kommer til å legge egg igjen om en uke eller to, mine legger egg regelmessig, ca hver 14 dag. Lykke til videre!
spiser scalarer egne egg? har fått egg i karet i går, når klekkes de? skal jeg flytte eggene fra akvariet til et ynglekar eller skal jeg la de bli? fiskene jeg har er black molly, kobbertetra,ancistrus og selfølgelig scalarene, men bli eggene kanskje spist av noen av disse fisken?
venter på svar.
mvh bernard
Tilfeldig bekjentskap
© Amanda Nagell
Reklame for plussmedlemskap