Priser på reol

har jo selfølgelig lyst på en reol også, men eier ikke kunnskap om slikt.. hva renger man? tenker på 2x60l. kjøper man kar uten topp og monterer lys i reolen? får man dekk plater foran og på sidene og hva er kostnader på dette? dette ble litt mye men.=) takk
Inaktiv bruker
Det kommer litt ann på hvordan man vil ha den egentlig, man kan jo kjøpe porsa reol, men det kan jo koste litt i.o.m porsan koster rundt 100 kr pr meter og knutene koster en 50-60 kr stk.

men jeg kan jo si hvordan jeg ville gjordt det, så har du hvertfall err tipps

Jeg hadde sett om jeg kunne fått tak i to like 60 liters karr, evt akvastabil 63 litere, med dekkglass, så hadde jeg kjøpt 2 stk arcadia lysrørsett.

hadde bygd reolen i 1,5x2 eller lignende, kledd sidene med enten panel eller finerplate eller noe slikt, hadde også lage klaffer ned over karet som da dekker lyset og tomrommet over karet, malt dette i en farge som passet inn der den skulle være.

man kunne jo også kjøpt 2 nye starter sett, da får man jo ofte heldekkene lys, og det gjør jo ikke noe det heller

nøyaktige priser på dette vet jeg ikke, men tror ikke det skal bli så voldsomt dyrt 2-2500 kr vil jeg tippe...
ok tusen takk, ikke værre nei. hehe da kan jeg jo spare, men denne byggingen har jeg virkelig ikke peiling på da, det er vel ikke bare bare å hive seg uti eller? det skal jo bli sikkert også.eller er det best med litt hjelp? og hvordan sette på klaffer, må man konstruere dem selv?
Inaktiv bruker
Det kan nok være lurt og få litt hjelp, men er det til kar på rundt 60 liter og bare 2 stk, så skal det ikke allverdens til og få det til og holde, men det er jo greit at det blir seendes litt fint ut

Klaffene hadde jeg lagd som en luke, ikke sånn skyve dører som er i porsa reolene, skal gi deg en link til ett tips ang hvordan klaffer jeg tenker på der kan du få litt inspirasjon
Inaktiv bruker
http://akvaforum.no/text.cfm?id=1956

der kan du se litt hvordan klaffer jeg ville lagd hvis du ser litt på bildene der
takk.=) hmm dette må jeg få i gang etterhvert, har lyst på.enkleste hadde jo vært om noen hadde bygget det for meg også kunne jeg kjøpt det etterpå hehe. men må vel i gang selv.
sitter å blir litt forvirret, ser på aquamanias, der har de rør oh knuter, hva trenger man av knuter da?
Hvilke mål skal du ha på akvariene?

Kan sette opp en liste til deg dersom du oppgir målene.
60x30x35, blir det vel. er det vanskelig å få pent (det skal stå på stuen..)*
Stine J
60x30x35, blir det vel. er det vanskelig å få pent (det skal stå på stuen..)*


Dersom du har plass, tror jeg at jeg ville satset på 80*40*40 (128 liter), blir litt bedre med tanke på at du har flere valg med flere liter tilgjengeleg.

Men skal jeg lage liste på 60*30*35 eller 80*40*40 akvarier?

Skal du ha 2 eller 3 i høyden?
tenkte på to i høyden på 60 l da dette er fint for noen corydoraser plass har jeg til større(spisestuen er stor)hehe. men med tanke på pris så... og at gubben ikke skal bli gal så går jeg for 2x69 l. dette blir jo et prosjekt etter at jeg for 200l i hus da
Johan M
http://akvaforum.no/text.cfm?id=1956 der kan du se litt hvordan klaffer jeg ville lagd hvis du ser litt på bildene der:)


Jeg skal også lage noen sånne klaffer til porsa , har du et bra tips til å feste hengslene i porsaen? Har tenkt på lim/silikon etc , for man burde vel ikke drille hull der..

Du kan sikkert bare sende en mail til aquamanias med målene på karene du skal ha osv så ordner han sikkert bestillingen for deg StineJ
ok.. men jeg har uansett ikke penger til dette akkurat nå..=/ men det beste hadde vært om det hadde følgt med en slik ikea tegning,hehe.
Priser hentet hos Akvarieudstyr i Danmark.

Første bilde er priser på reol til Akvarie med mål: 60cm lengde, 30cm bredde, 35cm høyde. (bilde med laveste total sum)

Andre bilde er priser på reol til Akvarie med mål: 80cm lengde, 40cm bredde, 40cm høyde. (bilde med høyeste total sum).

Som du ser er det svært liten prisforskjell...

Håper dette hjelper deg.

PS. Total prisen her er inkl frakt, men eks. mva. Så du må legge til 25% moms og fortollingsgebyr.
det er uten akvarie og lys sant? ferdig til montering? det var jo ikke sy dyrt det da. men karene og pumper og lys koster jo i tillegg kommer vel slike luker? eller? er dette lett å få i sammen jeg er ikke akkurat byggmester hehe og til slutt hvor mye er fortollings gebyr på?
Stine J
det er uten akvarie og lys sant? ferdig til montering?


Det stemmer! Det er kun reolen. Er veldig enkelt å montere disse reolene.
aaah okay ja da blir det vel slik på meg etterhvert. må bare få lagret denne tråden=)
Reol
hei, et alternativ om du ikke vil ha det fabrikkprodusert
vi lagde oss nettopp en reol for 3 stk kar på ca 60 l.
Vi hadde platene og skruer fra før, lektene (1 1/2 " x 2") kjøpte vi for 146 kr ferdig kappet. 4 stk 140cm, 6stk 35 cm, 6 stk 60cm.
Vi la inn litt arbeidshøyde mellom "etasjene", og har litt rom bak karene, der ligger ledninger, tidsur og forgrenere.
Funksjonelt, men kanskje ikke helt vanlig stuemøbel.
Vi er fornøyd, men da vi hadde en kjenning innom som så reolen for første gang, mumlet han "det må finnes en diagnose for slikt...."
det skal sies det ser mye enklere ut=) billigere å sikkert, men dette skal jo stå på stuen min da(ikke noe vondt ment ser greit nok ut) men jeg er kresen altså hehe.
G&T
hei, et alternativ om du ikke vil ha det fabrikkprodusert :) vi lagde oss nettopp en reol for 3 stk kar på ca 60 l. Vi hadde platene og skruer fra før, lektene (1 1/2 " x 2") kjøpte vi for 146 kr ferdig kappet. 4 stk 140cm, 6stk 35 cm, 6 stk 60cm. Vi la inn litt arbeidshøyde mellom "etasjene", og har litt rom bak karene, der ligger ledninger, tidsur og forgrenere. Funksjonelt, men kanskje ikke helt vanlig stuemøbel. Vi er fornøyd, men da vi hadde en kjenning innom som så reolen for første gang, mumlet han "det må finnes en diagnose for slikt...."


Var faktisk en genial løsning dette!

Men eg personleg liker porsareol best, men som sagt smak og behag.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap