Hvilken fisk?

-blei kalt gullbarbe i butikken, men...
-lurer også på hva slags algeeter dette er.

(dårlige bilder, elendig Nokia)
Det første bildet ser for meg ut som en malawi ciklide, "Golden", det neste bildet viser både siamesisk algespiser og en slags garra spør du meg
Første bilde er golden, mens det andre bilde ser ut som kan være: Garra cambodgiensis eller kalt Falsk Flying Fox
Inaktiv bruker
Malawien er en golden. Og den må få bo i et malawi kar....
Med mindre du vil satse på malawi, så fåreslår at du leverer den tilbake.
Den andre vet eg rett og slett ikkje.

Gullbarbe

Dette er en gullbarbe.
Jeg må si meg uenig i at det er en garra, den algeeteren. Jeg har selv hatt falsk flying fox, og den fisken der ligner ikke. Bl.a. har falsk FF større øyer. Jeg synes det faktisk ligner på en variant av kinesisk algeeter, se f. eks. på dette bildet.
Det store spørsmålet er hvordan munnen ser ut på denne fisken, og det er vanskelig å se fra bildene.
Kanskje du har rett Dyrehagen, men skulle hatt et bra bilde av hvordan munnen ser ut.
Synes alge-eteren ser ut til å ha sugemunn, jeg. Det er iallefall ikke hverken ekte (SAE) eller falsk Flying Fox.
Kinesisk algespiser? (Jeg vet absolutt ingenting om dette, men vet jo at den kommer i disse fargene også)
Takk for alle svar
Joda det er nok en golden. Må prøve å finne en løsning på trivselsproblemet. Den ene er gul og fin, den andre gjømmer seg og er mer grå.

Den andre har ikke sugemunn så vidt jeg kan se
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap