Ansistrus egg

Fant en mallefar med egg inne i en hule i dag,så jeg flyttet steinen over i et annet kar.
Men nå går ikke faren tilbake til eggene sine,gjør dette noe?
Det er ikke annen fisk i dette karet, så det er ikke noen fare for at de skal bli spist.
Om det sirkulerer tilstrekkelig med vann over eggene, vil de klekke selv om ikke far ligger der å ser lur ut.

Men oftest finner han veien tilbake, når sanvittigheta sier at han har en jobb å gjøre
Ansistrus egg!
Det er bra,den ligger godt under vann.
Takk for svar!
Ansistrus egg!
Er det helt sikkert at eggene vil klekke selv om faren ikke er å passer på dem???
Jeg tok faren vekk,siden han begynte å spise dem.
Hvis han spiser eggen, så er det trolig fordi han er urutinert, eller at eggene er døde/ubefruktet. Du får sikkert flere sjanser
Ansistrus egg!
Nå har Ansistrus eggene mine begynnt å klekke,jeg ser de "vibrerer" og har fått små haler (kjempe stort smil) det her er jo drit gøy
Gratulerer! Da har du det som kalles wigglers... -Altså nyklekket yngel i stadiet før de er skikkelig svømmedyktige...
Ansistrus egg
Hei,
Leste innlegget ditt om ancistrus eggene, og faren som ikke kommer tilbake og jeg tenkte å komme med egne erfaringer.

Jeg har selv mange maller som yngler i ett skip. Og det jeg pleier å gjøre når jeg ser at det er egg der, er at jeg lar de ligge der i skipet til eggene har klekket og ungene er cirka 5-8 dager. Noen av ynglene vil komme seg ut å bli spist opp, men de aller fleste blir igjen i skipet og hannen ligger alltid her og passer på. Når ungene er cirka 8 dager fyller jeg ei bøtte med litt vann, og løfter hele skipet (passer på att hannen ikke blir med) oppi bøtta. Her sørger jeg for att all yngelen kommer ut i bøtta også setter jeg det tomme skipet på plass igjen. Så tømmer jeg denne bøtta oppi yngel karene mine av tynn netting (fin maskert).
Her forer jeg de opp til de er store nok og kan slippes ut i selve akvariet.

Mens jeg løfter skipet opp i bøtta vil selvfølgelig noe fisk svømme ut, men som sagt har det alltid overlevd mange. Har som regel fått mellom 50-70 yngel hver gang.

Jeg tok yngelen for tidlig en gang (noen var da klekket ut, og andre var nesten klekket ut, når jeg løftet de opp i yngelkaret, men døde alle sammen. )
Så jeg vil anbefale deg å vente hvertfall 8 dager etter klekking.

Lykke til med ynglene dine og håper de overlever.
Ansistrus egg
Faren er tatt ut av karet siden han begynnte å spise dem,men de har et kar for seg selv.
Så det er ikke noen fare for at de blir spist.
Jeg er som sagt helt fersk i gamet,så jeg setter pris på all innfo
Wigglers Det er ikke så vanskelig å forstå hvordan de har fått det navnet
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Strømme
Reklame for plussmedlemskap