Porto

jeg sendte 4 grønne eplesnegler i posten i dag og betalte 44 kroner i porto. Jeg var før helga med pakken og alt inni for å høre hvor mye porton kom på og da fikk jeg beskjed om at det kostet 14 kr??? Hva er billigeste måten å sende slike pakker på? Noen erfaring på det.?
44 kroner? Det kan ikke stemme. Isåfall kunne du jo sende i en smartkonvolutt mye billigere.
Den billigste måten og sende "små"pakker som, er å sende de som brev. Vis/når vekten tillater det.
Porto
jeg hadde pakket de inn i den nederste delen av en melkekartong. Men den var over 7 cm høy og bred så da ble det dyrere. Det er første gangen jeg har sendt snegler i posten så det hadde vært fint med noen tips om hvordan dere andre gjør det for at det ikke skal koste så mye.
Jeg pleier bare trø alt inni en smartpost størrelse konvolutt pga. da er det faste satser og jeg slipper å tenke på det. Men svarer seg vel å se på posten.no hva satsene er hvis du skal ha billigst mulig.

44kr hørtest dyrt ut ihvertfall, men pakken var kanskje stor da.
Porto
det var den minste pakken jeg noensinne har sendt. jeg syntes jeg måtte pakke det med noe hart rundt seg så de ikke blir knust osv. Derfor brukte jag en del av en melkekartong. hva bruker dere andre å sende snegler i? Holder det med sånne ferdigfrankerte konvolutter med tanke på støt osv? Jeg sendte bare 4 snegler også. Hva er vanlig å betale i porto på feks ti snegler?
Det smarteste er å sjekke på internett. Der står alle slike portotakster, format-tillegg, vektbegrensninger osv osv.

For eksempel fant jeg på Posten.no dette om format-tillegg, det du fikk opplyst. Du skulle altså ha passet på at den ikke oversteg de 7 cm Jeg har sendt masser av reker og snegler, og jeg passer på dette når jeg pakker og velger emballasje utifra det.

Men hvor mye veide egentlig denne pakken din med bare 4 snegler? Du må ha pøst på med emballasje som økte vekten noe voldsomt?

[External Image]
Porto
Ja nå skal jeg være mer bevist neste gang.Det ble litt pinlig da jeg før helga hadde skrevet til hun som skulle ha sneglene at det kostet 14 kr også får ho kontrabeskjed om 44 kr i dag.Det er ikke noe moro. Tusen takk for svar. Går det an å sende snegler i tomme fiskematbokser for de får jo god plass i konvolutter? Er det noen som har prøvd det?
Heidi Ingdal
Ja nå skal jeg være mer bevist neste gang.Det ble litt pinlig da jeg før helga hadde skrevet til hun som skulle ha sneglene at det kostet 14 kr også får ho kontrabeskjed om 44 kr i dag.Det er ikke noe moro. Tusen takk for svar. Går det an å sende snegler i tomme fiskematbokser for de får jo god plass i konvolutter? Er det noen som har prøvd det?

jepp jeg har sendt sneiler slik-det gikk kjempe bra. Hadde litt "boble"plast rundt boksen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap