- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Utvendig bakgrunn, lage selv
Utvendig bakgrunn, lage selv
Noen som har bilde av, eller har noen idéer til uvendig bakgrunner? Akvariet har svart ramme og svart grus/sand, fisken (som forhåpentligvis blir fiskene etterhvert) som skal være oppi der er en hvit gullfisk med litt oransje på hodet.
Liker igunn litt sånn svart/grå farger jeg, men er åpen for andre muligheter da(A) Blir kansje litt trist med bare svart og grått å xp
Liker igunn litt sånn svart/grå farger jeg, men er åpen for andre muligheter da(A) Blir kansje litt trist med bare svart og grått å xp
Postet 09.01.08 kl 01:21
Svartmale?
Hva med å svartmale det enten med pensel eller svamp?
Se bakgrunnen i dette: http://akvaforum.no/akvarium.cfm?id=7681
Det er enkelt, billig, lettvint, men samtidig så gir det faktisk en utrolig kul effekt.
Se bakgrunnen i dette: http://akvaforum.no/akvarium.cfm?id=7681
Det er enkelt, billig, lettvint, men samtidig så gir det faktisk en utrolig kul effekt.
Postet 09.01.08 kl 03:43
Endret: 09.01.08 kl 03:44
Postet 09.01.08 kl 07:44
Postet 09.01.08 kl 08:09
Postet 09.01.08 kl 08:41
Postet 09.01.08 kl 12:23
Postet 09.01.08 kl 12:28
Postet 09.01.08 kl 12:52
Takker for mange bra forslag^^
Er kansje litt for lat til å lage enn sånn lik som innvendige bakgrunner til å ha utenfor, er derfor jeg vil ha utvendig(A) men kansje jeg prøver alikevel. Ellers så var det jo ganske smart å male da^^ bortsett fra at jeg er litt redd for at det ikke skal gå bort igjen.. men trur jeg har noe ikke-vannfast maling liggende:P
Er kansje litt for lat til å lage enn sånn lik som innvendige bakgrunner til å ha utenfor, er derfor jeg vil ha utvendig(A) men kansje jeg prøver alikevel. Ellers så var det jo ganske smart å male da^^ bortsett fra at jeg er litt redd for at det ikke skal gå bort igjen.. men trur jeg har noe ikke-vannfast maling liggende:P
Postet 09.01.08 kl 15:20
HeddaTakker for mange bra forslag^^ Er kansje litt for lat til å lage enn sånn lik som innvendige bakgrunner til å ha utenfor, er derfor jeg vil ha utvendig(A) men kansje jeg prøver alikevel. Ellers så var det jo ganske smart å male da^^ bortsett fra at jeg er litt redd for at det ikke skal gå bort igjen.. men trur jeg har noe ikke-vannfast maling liggende:P
Hvorfor skal du ha det bort igjen?
Bruker du f.eks oljemaling kan vel det skrapes vekk med et barberblad uten at det skader glasset på noen som helst måte...
Eller så kan du rett og slett gå og kjøpe deg sånne svarte plakat-ark og klippe til og tape fast til bakgrunnen... Det er jo lettere :=)
Postet 09.01.08 kl 15:33
Postet 09.01.08 kl 16:11
Inaktiv bruker
HeddaKan jo hende jeg ikke blir fornøyd da(A) Plakatark er jo fint det å da, men på nærmeste norske dyrebutikk hadde de bare sånne med masse grønne planter :S
Sjekket du baksidene på disse? Jeg har flere slike plakatark, og på dem er det planter og greier på den ene siden, mens de er enten blå eller svart på den andre
Postet 10.01.08 kl 19:16
Lillthe[QUOTE=Hedda]Kan jo hende jeg ikke blir fornøyd da(A) Plakatark er jo fint det å da, men på nærmeste norske dyrebutikk hadde de bare sånne med masse grønne planter :S
Sjekket du baksidene på disse? Jeg har flere slike plakatark, og på dem er det planter og greier på den ene siden, mens de er enten blå eller svart på den andre
Trudde jeg gjorde det, men er faktisk ikke sikkert(A)
Tar en tur til Sverige å ser der hvis ikke den jeg driver å lager blir grei
Postet 10.01.08 kl 19:21
Postet 15.01.08 kl 19:19
Christian80[QUOTE=Hedda]Kan jo hende jeg ikke blir fornøyd da(A) Plakatark er jo fint det å da, men på nærmeste norske dyrebutikk hadde de bare sånne med masse grønne planter :S
Trenger det være dyrebutikk? Svart papp-kartong i A3 eller A2 på en hobby-butikk må jo være midt i blinken?
Godt poeng xP
Det er jo mye nærmere å^^
Postet 15.01.08 kl 19:25
Endret: 15.01.08 kl 19:28
Postet 16.01.08 kl 03:18
Plasbakgrunn med maling
Jeg har en 200 liter med en utvendig plastikplate som dekker hele utsiden. Den er malt som et bilde med vanlig maling og presset mot ruten fra utsiden. Har faktisk malt begge sider av platen, slik at jeg kan bytt motiv dersom jeg ønsker en annen bakgrunn. På denne måten slipper man å male selve glasset, og dersom bakveggen blir møkkete, kan man bare løfte vekk plastplaten og skrape glassveggen som man ville ha gjort det på forsiden av akvariet.
Har lagt ved bilder av platen med to motiver...
Har lagt ved bilder av platen med to motiver...
Postet 16.01.08 kl 06:34