Handle i danmark.

Jeg lurer på og handle noen maller hos en privat person i danmark,kan han bare ta og sende disse med ett fly til meg? eller vil disse bli stoppet i tollen og bli stående der??
karmøy
Jeg lurer på og handle noen maller hos en privat person i danmark,kan han bare ta og sende disse med ett fly til meg? eller vil disse bli stoppet i tollen og bli stående der??

Mest sannsynlig vil de bli stoppet i tollen hvertfall hvis du ikke ordner alle papirer osv før dette blir sendt!
Ja det er det jeg er redd for vil skje,noen som har prøvdt dette??
er det toll stasjonen jeg må snakke med da eller?? for dette skal vel være fullt loveligt?

Plussmedlem
Ja, det er lovlig å innføre akvariefisk.

Les bl.a. her

Vi har kjøpt en del fisk fra Danmark, som linken viser må du kontakte mattilsynet. Mener og huske at Geir K her, måtte registrere seg som et eller annet før det var i boks. Om han ikke svarer her, send han en mail.
Fant innlegget, i post 7 finner du mer info.

Mattilsynet
Takker for veldig bra svar men lurer på om det ikke blir nesten like greit og samme pris for meg og kjøre ned og hente fisken selv, kan jo fylle opp bilen med akvarieutstyr i tillegg da
Hei!
Hvordan er prisen på akvarie utstyr i Danmark i forhold til i Norge?
DSG
Hvordan er prisen på akvarie utstyr i Danmark i forhold til i Norge?

For det meste svært behagelig
Ta en titt innom de ulike nettbutikkene (du finner lenker til disse i lenkesamlinga), så ser du hva de selger varene sine for.
Husk valuttadifferansen.
karmøy
Takker for veldig bra svar :-) men lurer på om det ikke blir nesten like greit og samme pris for meg og kjøre ned og hente fisken selv, kan jo fylle opp bilen med akvarieutstyr i tillegg da:-)

Hadde jeg bodd sørpå, hadde jeg nok kjørt bil ja. Mener og ha lest at du da kan ta med deg varer for 6000 kr toll og moms fritt, men er ikke helt sikker. Finnes tråder om det også her en plass.
Bengt Fossli
[QUOTE=karmøy]Takker for veldig bra svar :-) men lurer på om det ikke blir nesten like greit og samme pris for meg og kjøre ned og hente fisken selv, kan jo fylle opp bilen med akvarieutstyr i tillegg da:-)

Hadde jeg bodd sørpå, hadde jeg nok kjørt bil ja. Mener og ha lest at du da kan ta med deg varer for 6000 kr toll og moms fritt, men er ikke helt sikker. Finnes tråder om det også her en plass.

Er du over 24 timer borte i fra norge så er vel summen 6000 per person, så er du to personer i bilen så blir jo det 12000 kan få mye kjekt med hjem for den summen.
Jupp men fortsatt ingen enkelt varer for over 6k
Trond Ferkingstad
Jupp men fortsatt ingen enkelt varer for over 6k ;)

Javel det viste jeg ikke.

vist jeg bestiller varer av en nettbutikk i danmark, må jeg betale toll for alt over 200 innklusive frakt eller er det 200 + frakt ??
karmøy
[QUOTE=Trond Ferkingstad]Jupp men fortsatt ingen enkelt varer for over 6k ;)

vist jeg bestiller varer av en nettbutikk i danmark, må jeg betale toll for alt over 200 innklusive frakt eller er det 200 + frakt ??

Du må betale "alt over 200 inklusive frakt" når du bestiller for over 200,-

Se Tollvesenet
Vidar Alfei
[QUOTE=karmøy][QUOTE=Trond Ferkingstad]Jupp men fortsatt ingen enkelt varer for over 6k ;)

Du må betale "alt over 200 inklusive frakt" når du bestiller for over 200,-

Se Tollvesenet

Ja men da kan jeg handle for 200kr + frakt på 150 uten og fortolle da.

Sendinger fra utlandet med vareverdi inntil 200 kroner er toll- og avgiftsfrie med visse unntak. Frakt for varen kan komme i tillegg. Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto trenger du ikke betale toll og avgifter for DVDen.
Verdien på varen må komme på over 200,- Da vil det bli reknet moms på varensverdi + moms på frakten også.

Holder du deg under 200,- som varens verdi blir det ikkje reknet moms i det hele tatt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap