Hvilken corydoras?

Inaktiv bruker
Har fått meg seks nydelige corydoras som ble kjøpt som VF Corydoras arcuatus red/gold. Blir mer og mer sikker på at disse må ha vært feilmerket.

På arcuatusene jeg har fra før går de svarte stripene over ryggen og helt ned i halefinnen. På disse nye starter stripen med rød, går over i gull og slutter før halen begynner. Kan vel ikke være en variant av arcuatus dette?

Magefølelsen min sier Gold Laser, men jeg er neimen ikke sikker.
Jeg tror nok de i butikken har bommet skikkelig, ja. Noen arcuatus er det såvisst ikke, men aeneus, derimot. Det er aeneusene som har så utrolig mange forskjellige varianter. Eller rettere sagt, det er aeneusene som går for å ha de forskjellige variantene, men derom strides de lærde... Noen mener at det ikke er aeneus, men schultzei som egentlig har de mange variantene. Men ikke spør meg om de forskjellige variantene - der er jeg helt på jordet...
Inaktiv bruker
Da er vi i allefall enige om at det ikke er arcuatus Synes det hørtes litt merkelig ut, men hun i butikken var skråsikker og sa denne var sjelden til salgs i butikker. Uansett er de kjempeflotte og veldig aktive.
Cw010
Dette er denne type fisk(CW010) også kalt "Gold Lazer".

Den skal være i slekt med Corydoras melanotaenia.
Inaktiv bruker
Da var ikke magefølelsen min så feil allikevel Tusen takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap