Akvarium-dvd som 'pausebilde' på flatskjerm-tv

Har egentlig litt lyst å kjøpe meg en sånn "Pausefilm" på dvd, som viser et lekkert saltvannsakvarium. Vi har jo stor flatskjerm i stua, og jeg tror jeg kunne blitt sittende og glane på en sånn dvd om og om igjen

De koster ikke mye, har sett dem fra ca 13 til 20 $

Men det er amerikanske Amazon jeg har sett dem på, og det opereres jo med noe merkelige sone- eller regions-greier for dvd'er. Skjønner ikke helt vitsen, men den er der. Må finne tilsvarende dvd'en på en europeisk side, tenker jeg.

Har noen sett en sånn flatskjerm-akvarie dvd noengang "live"? Er de ok?

Det er snakk om for eksempel denne DVD-filmen

[External Image]
har bestillt endel jakt dvd`er fra statene, og har aldri hatt noe problem med sone- eller regions-greine du snakker om:P
Vel, jeg tar ikke sjansen så lenge de opplyser om det her.

Jakt-dvd'er? På hva? Bøffel og sånne store ting?
Har sett en sånn dvd hos noen bekjente, var helt fantastis.k å se på.
Nyere spillere tar det meste av dvd plater

Det er nå engang slik at i USA benytter de sone 1, mens i Norge har vi sone 2. Sone 1 DVD'er kan ikke spilles av på vanlige DVD-spillere da de er låst til sone 2. Dette er det bransjen som har tvunget gjennom. Det skal jo ikke være slik at Mona skal bestille billige DVD'er fra USA når hun skal kjøpe dyrt i Norge.

Denne problemstillingen forsvinner når vi snakker om å spille av DVD'er fra pc da man kan "lure" til sone 1 ved behov.

Tror at Mona har oppdaget at flatskjermen er diger, svart og stygg når den ikke slått på .

Sonefri
Trodde de fleste DVD-spillerene som ble solgt her til lands nå var sonefri? Da jeg kjøpte min første spiller for ca 10 år siden, måtte jeg betale 1000,- for å få den sonefri. Har hatt et par etter dette som alle har vært sonefri....
Mona, gå inn på showtime.no
Der finner du en film under natur.

Soneinndelingen er til stede selv om noen har gjort spillerne sonefri. Automatisk soneskift på spilleren fungerer i de fleste tilfeller, men prøver man seg for eksempel på The patriot så vil denne feile fordi den sjekker om den er satt inn i en sonefri spiller(RCE systemet). Den beste løsningen er om man har en sonefri spiller som man skifter sone manuelt på.
Jeg gikk inn på britiske Amazon istedet, og blikket falt øyeblikkelig på en sånn pause-film med tropisk ferskvanns-akvarium (istedet for saltvann) Kult!

Men der står det oppgitt ; REGION: PAL
Hva i all verden er PAL da? Vi i Norge kan vel spille av engelske dvd'er?
Kjøpte en lignende dvd hos Clas Ohlson for en stund siden og den lokale butikken som selger cd-er og dvd-er har også en lignende dvd. Det skulle derfor være mulig å få tak slike dvd-er i Norge også, som garantert fungerer
mona o
Men der står det oppgitt ; REGION: PAL Hva i all verden er PAL da? Vi i Norge kan vel spille av engelske dvd'er?

PAL og NTSC er analoge videostandarder for standard oppløst video. Norge og England benytter PAL, mens USA benytter NTSC.
Kjøp AkvarieDVDen, der er det noen pausefisksekvenser. Norskprodusert og passer helt garantert til dvd-spilleren din!
kjøpte denne fra play.com, makan til makkverk.

greie nok fisker men utrolig kjipe tanker de gikk i. dessuten ser man at når det er zoomet inn er også fisken "boxet" inn med glass eller på annen måte sperret inne (når fisken prøver å svømme ut av bildet kommer den nemlig ingen steder).

en sekvens presenteres som saltvann: med discus. jada.

og ikke nok med det: en sekvens med guppy er bare latterlig: flere bilde-lag med fisk lagt ovenpå hverandre. ser ut som dårlig sci-fi fra 1960.

det beste man kan si om denne dritten er at den kostet £6.99 inkludert frakt.
Joakim
Kjøp [URLBLOCK1], der er det noen pausefisksekvenser. Norskprodusert og passer helt garantert til dvd-spilleren din!

Av mine høyst personlige grunner kommer ikke den på tale!

Teppemann og Avada
kjøpte [URLBLOCK2] fra play.com, makan til makkverk. greie nok fisker men utrolig kjipe tanker de gikk i. dessuten ser man at når det er zoomet inn er også fisken "boxet" inn med glass eller på annen måte sperret inne (når fisken prøver å svømme ut av bildet kommer den nemlig ingen steder). en sekvens presenteres som saltvann: med discus. jada. og ikke nok med det: en sekvens med guppy er bare latterlig: flere bilde-lag med fisk lagt ovenpå hverandre. ser ut som dårlig sci-fi fra 1960. det beste man kan si om denne dritten er at den kostet £6.99 inkludert frakt.

Auda... det hørtes ikke bra ut. Jeg får vel sjekke "Customer reviews" ekstra nøye før jeg velger en, da.
mona o
[QUOTE=Joakim]Kjøp [URLBLOCK1], der er det noen pausefisksekvenser. Norskprodusert og passer helt garantert til dvd-spilleren din!

Av mine høyst personlige grunner kommer ikke den på tale!

Hvorfor ikke det? Akvariedvd'en er vel fin den??
I og med at HD kamera koster en slikk og ingenting nå til dags så er det vel bare til å stikke en tur innom den med det fineste akvariet her og filme en time, så er det bare å kopiere opp og selge. For de med filminteresse
mona o
Vel, jeg tar ikke sjansen så lenge [URLBLOCK1]. Jakt-dvd'er? På hva? Bøffel og sånne store ting? ;-)

Hehe :P nei, sjøfugl, di har noe heftig med det der nede
Ikke dvd men screensaver...
Hei

Ikke DVD, men jeg kan anbefale DreamAquarium. Har du en Mediasenter PC ifb. med TV'en kan denne være morsom.

Krever litt ressurser, men med dagens skjermkort bør det fungere for de fleste...

CB-)
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl
Reklame for plussmedlemskap