Dyr strøm! flere som har fått?

Fikk en helt ubeskrivelig høy strømregning i dag! Aldri hatt så høy regning i mitt liv! Hører flere som sier det samme! Hva med dere andre?
Sambo har jobbet en del overtid etter vi fikk den ja....
Jeg har hatt høyere før jo, man må spare på strømmen vet du Første vinterregninga kommer jo alltid som et sjokk
Høy ja! Nesten det dobbelte av fjoråret. Lurer på om det kan ha noe med at vi har seks akvarier mer enn i fjor.. Også må vi jo betale miljøavgift selvfølgelig.. Men det gjør vel de fleste av oss med glede eller?
Jo takk! Jeg fikk en helt ubeskrivelig regning nylig. Pga. sykdom o.l. har jeg ikke husket å lese av måleren de siste terminene, og da blir regningen basert på tidligere forbruk. Jeg visste at jeg trolig kom til å få en temmelig høy regning denne gangen, siden jeg faktisk leste av måleren, og at det det siste året har putret så vanvittig mange akvarier her. Men jeg var ikke helt forberedt på det sjokket jeg fikk likevel: 4000! Og jeg bruker ikke strøm til oppvarming her i huset i det hele tatt! Gjett hva som er årsaken til strømsjokket!
Strømregning på 10500.... Og vi har 2 vedovner i hus. Verste strømregninga jeg noensinne har lagt mine øyne på. Vi er 4 i huset, men jeg har vært mye i Nederland så lurer fælt på hva dissa andre bruker strøm til.
Ja ille i år! Bor på 32kvm,bruker ikke varme,har ikke vaskemaskin/oppvaskmaskin...men hva får jeg? Nesten 4000kr!! Argh!! Samme tid i fjor fikk jeg 1400kr :s
Når jeg leser hva andre får i strømregning, er jeg sannelig glad vi har fast-pris avtale i 3 år på strømmen vår...!
Ingen overraskelse her. Regningen var helt normal for årstiden, faktisk litt lavere enn samme periode året før.

Jeg har 20-22 akvarier, og vi er tre mennesker i husholdningen her. Vi bruker elektrisitet til oppvarming.

Likevel var ikke strømregningen på mer enn 2800 kr.
I fjor samme periode var den på 3000 kr (og da hadde jeg ikke så mange akvarier...)
mona o
Når jeg leser hva andre får i strømregning, er jeg sannelig glad vi har fast-pris avtale i 3 år på strømmen vår...! Ingen overraskelse her. Regningen var helt normal for årstiden, faktisk litt lavere enn samme periode året før. Jeg har 20-22 akvarier, og vi er tre mennesker i husholdningen her. Vi bruker elektrisitet til oppvarming. Likevel var ikke strømregningen på mer enn 2800 kr. I fjor samme periode var den på 3000 kr (og da hadde jeg ikke så mange akvarier...)

da har du spart en god del.- blir halvparten av det nye kameraet du ønsker deg tenker jeg
scnuppa
Ja ille i år! Bor på 32kvm,bruker ikke varme,har ikke vaskemaskin/oppvaskmaskin...men hva får jeg? Nesten 4000kr!! Argh!! Samme tid i fjor fikk jeg 1400kr :s

Stekeovn bruker også MASSE strøm.

Personlig har jeg en PC som alltid står på, tv og dekoder i standby, akvarier på timer og ovn på timer, og varme i gulvet på badet som nok stjeler litt. Ellers ikke mye her heller nei. Men har betalt ca. 1000 fra Oktober og til de som nettopp kom nå. Så jeg ligger vel omtrent på det i kvartalet. Har ikke helt kontrollen, for nettleien kommer oftere enn regningen på selve strømmen, pga. forskjellig leverandør.
Strømmen hos meg er heldigvis ikke så ille. Her er det sentralvarme som varmer både meg og fiskene. Jeg har til gjengjeld både vaskemaskin og oppvaskemaskin, men det er likevel ikke så ille når regningen ligger på under 1000 kr...
Hadde jeg hatt tørketrommel, så går jeg ut fra at regningene hadde steget betraktelig....
Jeg betaler aldri mer enn 200 - 300 i måneden på vinteren og endel mindre på sommeren og jeg har vaskemaskin og tørketrommel, komfyr som brukes ofte, TV, PS3, Xbox 360, dekoder, surroundanlegg, 2 datamaskiner +++ som alltid er på, ett saltvannsakvarie og ett ferskvannsakvarie. Har sentralfyr og bor på 50 kvadrat med samboer
Hos oss har vi gjort en del tiltak for å spare på strømforbruket.

Jeg er flink til å slå av lys der vi ikke oppholder oss, og sparepærer er satt inn i alle lyskilder der lyset står mye på, f.eks. på badet og utebelysningen. Mannen min er IKKE flink til å slå av noe som helst, så det er helst jeg som går rundt og slår av ting... Når jeg sitter og ser en film på tv om kvelden for eksempel, slår jeg av alt lyset på kjøkkenet og andre rom. Hvorfor skal det stå og lyse for ingenting?

Jeg tørketromler sjelden klær. Det er kun en sjelden gang, når jeg har vasket f.eks. en hel ladning olabukser på en gang, at jeg bruker tørketrommel (olabukser blir så stive når de tørker hengende, så trommel er best på den slags tøy). Alt annet tørkes på stativ, det er gratis
Vaskemaskin og oppvaskmaskin fylles helt før de settes i gang. Å vaske halvtomme maskiner er en dyr vane...

Vi har kun en varmekilde i hele huset (rekkehusleilighet på noen og åtti kvadrat). Alle panelovner er fjernet (de er stygge og trekker forferdelig mye strøm!) og vi har kun en varmluftsvifte på gulvet i stua. De er utrolig effektive til å spre varmen i hele huset, siden de står og blåser varmluft.
Og jo, det forresten er varmekabler i gulvet på badet også, og disse forsøker jeg å huske å slå av på natten men det er jeg lite flink til å huske.
nopp ikke noe spesielt høy regning her. Men så er vi veldig nøye på å ikke bruke strøm i de delene av huset som vi ikke oppholder oss i da.
Fikk regning på 2700,- og huset er på 332 kvm-så ikke så galt det.
Har sentralfyring som grunnoppvarming i huset da.
Med tanke på alt vannet vi fikk i sommer og at de måtte tømme magasinene fordi det var for mye vann, så er jammen strømmen sinnsykt dyr denne vinteren. Nå trodde meg og samboeren vi var lure da vi byttet strømleverandør, men det betyr bare at vi får to regninger, en fra leverandøren og en fra nettleia, for det er såklart ikke samme selskap. Verste er at nettleia til tider er større enn strømregninga, det suger.
Har for tiden tre akvarier på timer, bruker vedovn til varme. Det eneste som står på døgnet rundt er fryseren og kjøleskapet. Siden vi bare er to, begrenser klesvaska seg til en gang i uka. Det er dyrt å bo i norge.
Betaler ca 50 øre for kilowatten jeg-inkl. mva.
Er det dyrt, billig eller vanlig pris?
Ken Myrseth
Betaler ca 50 øre for kilowatten jeg-inkl. mva. Er det dyrt, billig eller vanlig pris?

Da ligger vi noenlunde likt på prisen Ken, Jeg ligger på rundt 2000,- hver andre måned i vintermånedene. Om sommeren ligger det på rundt 1200-1300,-
Varierer i pris skjønner jeg, vi fikk 3500,- i kun nettleie, og noen tusen oppå der i forbruk..
Dersom en skal sammenlikne, så skriv totalprisen som en har pr. 2 måned. og hvor mye KW/h som er brukt. Da er det enklere å sammenlikne for å få mest mulig rette tal.
Man sparer ikke så veldig på å bruke sparepærer her i norge, bare på utepærer og rom man ikke trenger varme på. Og selvfølgelig på sommeren når man ikke trenger varme. Det som sluker strøm nå om vinteren er varmtvann(som alltid) lufting(dette er smart å gjøre fort og galt slik at man ikke kjøler ned leilighet/hus mer enn nødvending) og hos akvarieintreserte er vannbytter en god kilde til strømsluk. Og akvarium som står på rom som man egentlig ikke trenger varme i er også et strømsluk.
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Kaste
Reklame for plussmedlemskap