Hvilken corydoras?

Disse ble kjøpt som hastatus, men syns de ligner mer på habrosus i galleriet her inne?
Id
Enig med deg at dette ligner på Hasbrosus, selv om det ikke er så mye som viser av fiske. Hastatus ligner mer på Pygmeus i korppsfasong.
Hei
Skal prøve å få tatt noen bedre bilder, men det er vanskelig. De ligger mye under røtter og løv.
Plussmedlem
Nesten 100 % sikker på at det er C. habrosus
Fikk tatt et bilde til
Kanskje lettere å se her. Er også ganske sikker ut fra bildene på forumet her. Kjøpte dem på akvariemagasinet og han sa de var hastatus, men de ligner overhode ikke på hastatus.
Plussmedlem
Tør jeg spørre om hva Akvariemagasinet skal ha for en dvergcorydoras?
Ikke billig der
men godt utvalg og alt ser friskt og velstelt ut. Jeg betalte 49 pr stk. Har du greie på corydoras så kan du kanskje svare på forrige spørsmålet mitt også. Er første gang i dag på flere dager at jeg har klart å oppspore alle 4 corydorasene. Etter at jeg kjøpte meg sommerfuglciklider ser jeg mindre til dem (kan også være fordi jeg la inn en del løv samme dag?) Ser jo nå at de ser friske og raske ut, men kanskje 4 er litt lite for tryggheten siden de gjemmer seg så mye under løv og røtter?
Plussmedlem
Jeg savner stimen min med habrosus. Har bare én igjen. Hadde 10, men mistet resten i en mystisk "sykdom" som kun tok habrosusene. Vil nok kjøpe flere, men ikke til 49,-. Kr 25 synes jeg er nok.

Fire stykker er lite. Når det gjelder Corydoras så anbefales det helst 6 eller flere. 10 - 15 stykker vil nok gjøre at de føler seg tryggere.
Men mange coryer liker å gjemme seg uansett. Da gjerne under eikeløv og røtter
Leste at
habrosus betyr "soft - delicate" så de tåler nok ikke så mye. Får håpe det går bra med mine. Bare hatt dem i 2 ukers tid. Utrolig søte. Tenker jeg kjøper en 2-3 til - de blir visst ikke så store så da kan jeg sikkert ha et par til i karet uten at det gjør noe. Enig at 49 er mye - skal si fra hvis jeg ser dem i byn - er innom dyrego og oslo zoo senter sånn av og til
Plussmedlem
liv_65
Enig at 49 er mye - skal si fra hvis jeg ser dem i byn - er innom dyrego og oslo zoo senter sånn av og til :-)


Flott Takk skal du ha.
Tilfeldig bekjentskap
© Tony Darup
Reklame for plussmedlemskap