Hva er akvariet verdt??
Postet 28.01.08 kl 06:38
Postet 28.01.08 kl 06:44
Rena? Er ikke mye erfaring jeg har med det, men er ikke det et sånt billigmerke? Jeg husker jeg kjøpte en ny luftpumpe av merket Rena en gang, og den bråkte jo søren meg som et trykkluftbor!
Jeg tror ikke Rena er et spesielt bra kvalitetsmerke, nei...
Jeg synes halv pris av ny pris er en passende pris for akvarium.
Jeg tror ikke Rena er et spesielt bra kvalitetsmerke, nei...
Jeg synes halv pris av ny pris er en passende pris for akvarium.
Postet 28.01.08 kl 07:04
Endret: 28.01.08 kl 07:05
Postet 28.01.08 kl 07:49
mona oJeg synes halv pris av ny pris er en passende pris for akvarium.
Det er det som er poenget mitt - Rena-karene ligger høyere i pris enn mange andre merker, og halv pris av ny pris kan være høyere enn en forventer av den grunn.
Når det er sagt ville jeg no selv sagt til selger at 3500 er maks av hva jeg var villig til å betale for dette.
Postet 28.01.08 kl 08:16
Postet 28.01.08 kl 12:34
Hva slags utstyr som følger med har selvsagt betydning. Er det ett godt egnet utvendig filter, med god kapasitet, er dette verdt mer enn ett lite dallfilter inni karet.
Om karet er utrustet med ekstra lys enn det som følger med, øker dette også prisen.
Ut i fra infoen her, syntes jeg det er alt for dyrt dette karet.
En kan for 4500.- få ett spliter nytt akvastabilkar på 250L, med 2*39W T5-lys, Eheim 2028, og gode lysrør for samme pris (+ frakt fra danmark)
Om karet er utrustet med ekstra lys enn det som følger med, øker dette også prisen.
Ut i fra infoen her, syntes jeg det er alt for dyrt dette karet.
En kan for 4500.- få ett spliter nytt akvastabilkar på 250L, med 2*39W T5-lys, Eheim 2028, og gode lysrør for samme pris (+ frakt fra danmark)
Postet 28.01.08 kl 12:45
Postet 28.01.08 kl 12:53
Postet 28.01.08 kl 13:03
Postet 28.01.08 kl 13:19
Postet 28.01.08 kl 13:20
Postet 28.01.08 kl 17:54
goerilSå hvis jeg tilbyr henne 3500kr for dette burde det være bra?? Ser jo at jeg får mye annet bra for samme prisen..
Personlig syntes jeg selv 3500 er en stiv pris, men du må nesten selv ta en vurdering om karet med utstyr er verdt dette for deg.
Gnien på slikt som jeg er, ville jeg neppe lagt mer enn maks 2000 på bordet for ett kar i denne størrelsen Ikke når en vet at nytt og bedre, kan fåes såpass billig som en kan få det.
Postet 28.01.08 kl 19:41
Postet 29.01.08 kl 07:00
Postet 29.01.08 kl 08:48
Lave bud
Her inne er vel lave bud ikke så polulære. Men markedskreftene vil jo tilsi at man til en hver tid får en god pris så lenge noen vil betale prisen. Får man et bud er jo det i utgangspunktet det markedet vil betale. Og står man fast ved en pris er det jo en stor mulighet for at ting forblir usolgt, eller man må vente veldig lenge på og finne en kjøper som er villig til og betale prisen.
Men jeg syntes lave bud er en god ting. Man får i gang en bud prossess, og da får man jo til slutt en riktig pris.
Lave bud er ikke skambud, men starten av en budprosess i søken etter riktig pris.
Men jeg syntes lave bud er en god ting. Man får i gang en bud prossess, og da får man jo til slutt en riktig pris.
Lave bud er ikke skambud, men starten av en budprosess i søken etter riktig pris.
Postet 29.01.08 kl 09:27
Inaktiv bruker
4500 er SVINDYRT etter mine øyne... kan få et nytt akvastabil 250l med noe utsyr for 5000.....
Så rundt 2000.. da begynnre det og bli god pris på brukt.. (personlig vile jeg aldri kjøpt et så "gammelt" kar vis det ikke var halvpris eller lavere).
Så rundt 2000.. da begynnre det og bli god pris på brukt.. (personlig vile jeg aldri kjøpt et så "gammelt" kar vis det ikke var halvpris eller lavere).
Postet 29.01.08 kl 10:19
Endret: 29.01.08 kl 10:21
Ett kar trenger ikke koste mye for å være bra eller dårlig osv, selv ser jeg meg selv som svineheldig. Fikk kjøpt 200 liter akvastabil, med lys og 2 utvendige pumper/ filter, 1 innvendig filter, bord, sand og det var delt opp i tre noe jeg ønsket, og det kostet meg bare 1500,- ++ for henting.
Vent heller og se om noe annet dukker opp sier jeg.
Vent heller og se om noe annet dukker opp sier jeg.
Postet 29.01.08 kl 10:29
Jeg personlig hadde aldri betalt noe over halvpris på brukte akvariumer eller annet utstyr. Da kjøper jeg heller nytt med garanti.
De aller aller fleste karrene mineer kjøpt brukt, og ingen har vært lekk heller(bortsett fra en 12-15 L).
Enig markeded bestemmer mye man får for et karr/utstyr(slik det er med alt som selges her i landet).
Og alle som selger noe vil jo seff ha mest mulig for det.
Men noen tror de sitter på "gull"og får aldri solgt tingene sine til noe nærheten av prisen som står i annonsen.
Man får jo nye komplette møbelkarr fra juwel til rundt 5000,-(240 L).
De aller aller fleste karrene mineer kjøpt brukt, og ingen har vært lekk heller(bortsett fra en 12-15 L).
Enig markeded bestemmer mye man får for et karr/utstyr(slik det er med alt som selges her i landet).
Og alle som selger noe vil jo seff ha mest mulig for det.
Men noen tror de sitter på "gull"og får aldri solgt tingene sine til noe nærheten av prisen som står i annonsen.
Man får jo nye komplette møbelkarr fra juwel til rundt 5000,-(240 L).
Postet 29.01.08 kl 12:06
jeg mener et godt utganspunkt er 10kr/literen, altså 200l - 2000kr.
så må en kanskje gi noe ekstra for møbel, ekstra utstyr, osv...
(hadde alldri kjøpt et brukt med fisk med mindre det var mindre en 1 time kjøring fra meg og at det var fisk jeg faktisk ville ha)
jeg liker best å ha god tid til å sette det opp å så finne fisk etterpå....
så må en kanskje gi noe ekstra for møbel, ekstra utstyr, osv...
(hadde alldri kjøpt et brukt med fisk med mindre det var mindre en 1 time kjøring fra meg og at det var fisk jeg faktisk ville ha)
jeg liker best å ha god tid til å sette det opp å så finne fisk etterpå....
Postet 29.01.08 kl 12:48