Endlers og kutur guppy går de sammen?

jeg har kultur guppy men lurte på å kjøpe 3 endlers. men går de sammen
Inaktiv bruker
det går bra, har det selv de blander seg.
okey takk fro svar men de yngla blir de like eller anderledes når de kryser seg??
Jeg ville ikke hatt dem sammen siden yngelen da blir krysninger. Skal du selge yngel seinere, så er det mye kjekkere å selge "rein-avla " fisk.
ja jeg får tenke litt på det
Inaktiv bruker
Gøy å blande å se hva du får for noe, jeg blander endlers, ekte og oppdrett blir spennende. Selge guppy, vel hmm he he de blir kastet etter folk. noen som skal ha i oslo området kontakt meg om en månde, har en hel drøss med halv voksne.

Jeg synes ikke man skal la disse blande seg.

(Forresten er det nok med 1 ?- tegn i overskrifter)
Enig, blanding bør man unngå.
Inaktiv bruker
Tram tramm
Hvorfor ikke blande, bastarder har de beste genene, desuten får man altid tak i rendyrkede endlers. de andre er jo avlet, og krysset og gud hvet hva.
Gunnart
Gøy å blande å se hva du får for noe, jeg blander endlers, ekte og oppdrett blir spennende. Selge guppy, vel hmm he he de blir kastet etter folk. noen som skal ha i oslo området kontakt meg om en månde, har en hel drøss med halv voksne.


Hvorvidt du vil blande de eller ikke er vel helt opp til deg selv!

Men, jeg synes absolutt ikke du skal gi denne blandingen videre til noe!
Inaktiv bruker
Så det så.
Hvorfor ikke? hva er det du får i butikken da tor du?
Jeg ville hvertfal aldri hat guppyer som alle kommer fra samme far og mor, som kjent får du problemer med innavl med disse.
bare kveruler vidre du. bevist blanding av fiske raser hører ikke hjemme noen steder.
ingen seriøse akvarister vil ha noe slikt.
Tabba meg selv ut med åfå et kull med L144 og oppdretts varianten-jeg avlivet alle.
Bevist blanding av fiskeraser gjør at man til slutt kun får tak i bastarder. Noe som er uintresant for alle seriøse akvarister.
Men kanskje de unge synes det er greit.
ville ikke hatt guppyer uansett jeg(men det er jo smak og behag). Blanding av fiskeraser gjør at vi får slike misfostre som slørhaler, ballomg mollyer osv.

men for min del så må du mikse og blande så mye som du vil du.
Inaktiv bruker
jepp skal mikse, det er grunnen til at jeg har dem i det hele tatt, ellers er det jo en kjedelig fisk, ja.

Kulturguppy kan være kjedelig, endlers er mye penere.
Men hvorfor ha noen guppyer i det hele tatt hvis man synes de er så pokkers kjedelig at man må blande de?
Og er det sånn at 1 kjedelig fisk + 1 kjedelig fisk = 1 spennende fisk?
Skjønte ikke helt den.

Men men, jeg har sagt min mening.
Inaktiv bruker
Ja
Det er selve avlet som er spennende, da de formerer seg hurtig kan man raskt se resultat, det er det som er spennende.

Siden du spør så er favorittene mine:
Solidotus angelikus-Denne er dritpen.
Solidontus polkadott.
Golden N.
Pakistanerbotia.
Ancsitrus.
Kardinal neon.
Tilfeldig bekjentskap
© Atle Aspevik
Reklame for plussmedlemskap