Platy som dreper
Hei. Eg har 4 stk platy sammen med 4 stk slørhaler. pluss noen tetra og kampfisk. Her om dagen så begynte den ene platyen og jakte dei to svart slørhalene. Den ene er snart oppspist og har vel hatt dei sammen i 4 mnd uten problem.
Korfor klikken platyen plutselig?? Andre som har opplevd dette?? Trudde dei skulle gå bra sammen
og dei orange får vær i fred. Hmmm merkelig.
Korfor klikken platyen plutselig?? Andre som har opplevd dette?? Trudde dei skulle gå bra sammen
og dei orange får vær i fred. Hmmm merkelig.
Postet 31.01.08 kl 23:06
Postet 31.01.08 kl 23:10
Postet 31.01.08 kl 23:14
Molly
Har en mollydame som dreper de som ligner på henne. Rett og slett. Vet ikke hvorfor. Men hun elsker å bli strøket på ryggen. Kommer med en gang jeg åpner lokket på akvariet.
Postet 31.01.08 kl 23:15
Som du ser av denne tråden så er det ikke uvanlig at platyer er bøller.
Vet ikke annen råd enn at du får fjerne den.
Vet ikke annen råd enn at du får fjerne den.
Postet 31.01.08 kl 23:18
Postet 31.01.08 kl 23:31
O & ÅHei. Eg har 4 stk platy sammen med 4 stk slørhaler. pluss noen tetra og kampfisk. Her om dagen så begynte den ene platyen og jakte dei to svart slørhalene. Den ene er snart oppspist og har vel hatt dei sammen i 4 mnd uten problem. Korfor klikken platyen plutselig?? Andre som har opplevd dette?? Trudde dei skulle gå bra sammen og dei orange får vær i fred. Hmmm merkelig.
Ikke med platyer, men prakt barbene mine var ute etter mine svarte slørhaler. Den ene var tydlgvis syk, da ene øye holdt på å dette av. Kan hende at svarte slørhaler er havets "mobbeofre". det hele endte med at jeg måtte kvitte meg med begge slørhalene...
Postet 01.02.08 kl 01:00
Merkelige greier... Har selv to stk platy, hvor den ene er orange/gul og den andre nesten helsort med noe gule innslag. Plaget ingen disse, til jeg fikk to stk black molly. Da bestemte den sorte platyen seg for å herje med disse ved enhver anledning (burde være greit med plass i 240 literen, men endog). Har en teori om at den rett og slett er forbanna misunnelig på den utførte svartfargen til mollyparet. smålig.
Denn tråden har fått meg til å lure på hva det er med sorte fisk og deres statistiske sjans for å bli mobbeoffer...
Denn tråden har fått meg til å lure på hva det er med sorte fisk og deres statistiske sjans for å bli mobbeoffer...
Postet 01.02.08 kl 01:55
Endret: 01.02.08 kl 01:56
Postet 01.02.08 kl 21:26