Lek og egglegging hos corydoras (artikkel)

En bildeserie som viser hvordan befruktningen hos Corydoras foregår.

[URL=/text.cfm?id=2084]>> Les hele artikkelen her[/URL]
Gliiimrende!

Så hele prosessen gjennom kamera mitt igår hos mine similis, forksjellen er at ingen av mine bilder ble bra
Her er en video som viser det samme

Inaktiv bruker
jeg har prøvd på oppdret på pansermaller men jeg fikk ikke det til jeg fikk ikke dem til å legge egg en gang.
Reker og cory
Vet noen her inne om reker(neocaridina white og blue) spiser opp eggene til Coryene etter egglegging?

Har to kar med paleatus og aenus som går i grupper, sammen med reker. Ser aldri noe egg, tar kaldtvannsbytter også.. mygglarve "trikset" osv...
"Vet noen her inne om reker(neocaridina white og blue) spiser opp eggene til Coryene etter egglegging?"

Om de KAN gjøre det vet jeg ikke, men i 180-literen min vokser stadig C.pandayngel opp, og der har jeg fullt av neocaridina blue. Pandaene legger som regel egg i javamosen, ofte på steder der jeg lett kan holde øye med eggene til de klekker. Reker kravler rundt i den samme mosen uten at eggene er forsvunnet.

Har sett kirsebærreker "pille" på skallet til eggene for så å miste de eller miste interessen for de, men aldri de blå rekene.

Jeg vil tro at det er større fare for at eggene vil ende som middag hos coryene selv, enn at det er reker som tar de?
Atle Abel Salvesen
Ser aldri noe egg, tar kaldtvannsbytter også.. mygglarve "trikset" osv...

samme her. Ser tendenser til lek, men er usikker. Hvor lenge skal de "leke"?
Er Corydoras paleatus (Flekket pansermalle) som driver med dette. Har også tre ungdommer som leker ofte i vannstrålen fra filteret.
Paleatus egg
gikk ikke mange dagene før det i dag var egg over hele karet.
Flyttet de ut så nå blir det spennende å se.
veldig bar bilde serie å bra tekst og forklart :o)
skulle likt å få sett mange sånne synes det er veldig interesangt
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap