Silikon spørsmål.

Heisann. Har et lekk akvarie her, har funnet lekasjen, og tappet karet for vann, så var det dette med silikon. Ja, kan bestille over nett og alt det der, har søkt og lest, men det jeg lurer på er om noen av disse på denne linken kan brukes?

Det er en produktkatalog, den starter på side 179, dere kan fort "rulle ned" til side 190, eller kanskje siden dukker opp der jeg stoppet den? Er det noen av produktene her som jeg kan bruke? I så fall får jeg det i dag, hvis ikke så må jeg bare vente!

Såvidt jeg kan lese meg til er silikonen de har der med anti-mugg "greier" i, og da kan de ikke brukes i akvarier.. Fant silikon på jernia, som var merket at den kunne brukes til akvarier, men ikke snakk om at jeg husker produsent! Tror Byggmakker også hadde noe, men det var i tuber. Fungerte fint da jeg limte småkar, var enklere å bruke tube enn de store "sprøytene".
Ja, var det jeg leste også, var et håp om at noen kanskje leser noe jeg ikke ser her, for jeg kommer meg ikk til noen butikk, og han med bilen jobber fra morgen til kveld, på denne plassen, (som levere alt slikt til biltema, jernia, byggmakker osv osv derfor blir jeg redd for at dem ikke har også..), så jeg må vel kanskje bestille da..
Æsj altså, jeg som har så lyst til å få det gående igjen så kjapt som mulig.
Vet akkurat hvordan du har det..
Ja, det skal jammen ikke være lett. Ikke det at fiskene som skal være oppi der har ankommet enda, men om snart 1 uke så er de her.. (En leksgruppe Ancistrus Sp)

Siden denne lekasjen er veldig høyt oppe så vurdere jeg å prøve tec 7 da, noen tanker om det noen? Kanskje bare hente glass-skjæreren og kappe litt på topp, ancistruser trenger da ikke så høy høyde.. :desperat:
Silikon
Jeg bestillte silikon på Webzoo. Den kom rimelig fort. Bra levert. No problem. Virket gjorde den også, selv om den var like før utløps dato. Så husk. Sjekk alltid holdbarhets/utløps dato på silikon. Gi utrykkelig beskjed om dette, under bestilling. Ellers står du der. Å kjøpe ubrukelig silikon, er ikke morro.

Jeg kjøpte noen tuber(Akvastabil) på Tam Alna i Oslo. Det stod det ikke dato på tubene. Kansje de var fjærnet? Og silikonen virket litt merkelig. Ikke så smidig som den fra Webzoo. Den var også lit mere vanskelig å få til(tykk/seig). Men den har jo størknet, og virker grei. Men ikke noe mere silikon derfra nei!! Bare færsk silikon heretter.
Takk for tips!

Skal inn til Trondheim en tur i morgen, får se hva jeg finner da!
Vurderer å bare tømme hele karet nå, for jeg ser at det er snegler i det, har kjøpt det brukt med sand og pumpe og alt det der oppi. Jeg har null snegler i mine andre akvarier, så dette skal vekk!
Håper du fant det du skulle i dag!
Ellers så har jeg funnet silikon på Obs!Bygg som kan brukes i akvarium. Den heter Glass-silikon. Pass på at det står på den at den kan brukes i akvarium! Det skal lukte (nei, STINKE) eddik av den.
Antar at det blir billigere på Obs!Bygg enn på akvariebutikker...
Åh, takk for tipset. Vi var så slitne i dag, at når han med bilen kom bare sank jeg sammen og fant ut at Trondheim får vente til i morgen!!
Glad er jeg for det nå da!
Tusen tusen takk for tipset, ble litt skremt da jeg så at grossisten som leverer til mange slike forretninger i byen ikke hadde slik silikon, og akvasia ikke er lengre.

Da blir det Obs bygg i morgen!
Sunny
Siden denne lekasjen er veldig høyt oppe så vurdere jeg å prøve tec 7 da, noen tanker om det noen? :desperat:

Ingen dum tanke det!

Jeg bruker bare tec7 til mine kar. Den limer/fester bedre enn silikon og er helt ufarlig for fiskene. Jeg har brukt store mengder av tec7 i flere kar og det er uproblematisk.
Har du et bilde/link til den typen tec7 du bruker?
Sunny
Har du et bilde/link til den typen tec7 du bruker?

Du finner den på denne linken
Men denne var da også på den linken jeg har lagt ut... Hmm. Tror uansett jeg drar på Obs Bygg i morgen.
Men det er greit å vite i tilfelle krise, for tecen har jeg tilgang på hver dag i ukedagene.
tec7 løsner i kontakt med silicon! (egenerfart)
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap