Bråket fluval ekstern pumpe - mistet pakning på impeller?

Har en ekstern Fluval 304 pumpe innkjøpt mai 2005 og den har vært i bruk hele tiden. I det siste har den blitt mer og mer bråket, og det er slitsomt da vi har akvariet på stua.

Må si at det er første gang jeg løftet opp impelleren i går, men jeg har hatt oppe lokket som holder den på plass tidligere. I går fikk jeg problemer med å starte pumpa. Hadde tatt en lett filterreingjøring samtidig.
Måtte ta ut impelleren og studerte jeg den nøye, og søkte her for å prøve å bli litt klokere.

Etter å ha lest meg litt opp på diverse tråder her ble konklusjonen min er at jeg tror at jeg har mistet den pakningen som skal sitte på toppen av impelleren (propellen)! Det er i alle fall ingenting på toppen der nå.
Så et bilde som Frank moderator hadde lagt inn på ei fil fra i fjor, da fikk jeg en aha opplevelse. Slik ser ikke min impeller ut. Derfor skrangler den?

Skal til nabobyen i morra for å bestille meg en ny magnetisk impeller, for jeg tror ikke at det er mulig å kjøpe kun gummitoppa!? Ringte de i ettermiddag, men dette er ikke lagervare.

Er det noen som vet ca pris?
Eller om det er noe annen løsning?
Er det forbruksvare?

Mange spørsmål, og kanskje noen som har litt svar.
Inaktiv bruker
Er det gummiproppen som sitter på keramikkstanga inne i rotoren du mener, så har de den på Tropefisk. Sikkert billigere å kjøpe bare denne enn å bytte hele impelleren.
Torhild
Er det gummiproppen som sitter på keramikkstanga inne i rotoren du mener, så har de den på [URLBLOCK1]. Sikkert billigere å kjøpe bare denne enn å bytte hele impelleren.

Ja, det er den jeg mener.

Hurra, om det er mulig kun å kjøpe den.

Skal sjekke dette først, så får jeg heller kjøpe ny impeller senere om det har skjedd noe med den i den tiden gummiproppa manglet.

EDIT:
Har sjekket Tropefisk, men de hadde ikke utstyr til Fluval 304. Tror ikke at disse kan overføres til min pumpe.
Inaktiv bruker
RuthA e Bakk
EDIT: Har sjekket Tropefisk, men de hadde ikke utstyr til Fluval 304. Tror ikke at disse kan overføres til min pumpe.


Nei ser nå at det var til Fluval 305. Aner ikke om de passer om hverandre.
Inaktiv bruker
Jeg fant, jeg fant: her.
Og da leser du vel også at denne passer til 304-404 og 305-405.........
Inaktiv bruker
Pettern
Og da leser du vel også at denne passer til 304-404 og 305-405.........


Ja det var akkurat det jeg leste
Mener at jeg så det hos Richard på østfoldhallene forrige dagen.
Inaktiv bruker
Hun som skal ha det bor i Levanger. Litt langt fra Fredrikstad det da Men det kan jo hende han sender.
sånn er det når man ikke følger skikkelig med vettu, hehe
Tusen takk folkens for iver og hjelpsomhet. Sjekket nøye på den siste linken. Hverken impeller eller keramikkstav som passer til fluval 304 var på lager. Aner da ikke hvor lenge det kan ta å få tak i dette her. Det pussige var at selve impelleren var billigere enn staven, men kanskje det er slik at det er stavene som går. Kanskje det var flere staver i pakken?

Bestillte en ny impeller på butikken i nabobyen. Hun trodde at hun kunne skaffe det til neste tirsdag. Får holde ut til da.
Impeller har ankommet butikk
Ringte til butikken idag, og impelleren er kommet.

Pga tendens til virusinfeksjon (meg selv) får jeg ikke henta den i dag. Satser på i morra. Gleder meg til at vi får det stille her på stua!

De visste ikke prisen enda, da jeg ringte.
Ikke stille enda!
Dro for å hente impelleren i går, og oppdaget at det vesentligste mangler!

Det var jo kun impelleren - dvs propellen med magnet - som vi hadde klart å bestille. Kjeramikk staven med pakning som var mitt egentlige behov var selvfølgelig ikke med!

Feilen er delt på flere faktorer:
Hun som arbeider i butikken hadde ikke framme produktboka, men vi så kun i boka mi - litt for overflatisk viser det seg.
Kan ikke skylde på henne i butikken. Ho har akkurat tatt over driften,
og for min del - første gang jeg bestiller deler til pumpa og hadde ikke peiling.

Det så jo ut som om at impelleren ble solgt som et sett. Så feil kan en ta. En lærer så lenge en lever heter det.

Ok. Fikk lagt inn ny bestilling, og no tar jeg med alle delene som kan tenkes å trenges for å få det til å virke. Slenger med en pakning i samme slengen.

Må holde ut i 2 uker til. Hun får produkter hver 2 uke fra denne leverandøren.

Kjøpte en stor mangrove rot, og skal møblere litt om i akvariet i steden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap