Bygge hauger i landskapet

Som dere ser av denne siden her bruker denne fyren nett med lateritt eller grus til å bygge opp hauger i landskapet. Noen som har noen tips til hva slags nett jeg kan bruke?

Eller er det noen som gjør dette på en annen fiks måte?

Selv har jeg bygget opp litt med stein eller røtter, men det virker mer solid og stabilt med disse posene her. Er jo også mulig å feste store steiner og røtter mellom disse posene som så kan stikke opp gjennom det ferdige landskapet.
Spennende ide.


For meg ser det ut som det er brukt nylonstrømper her...
:-)
Har vært inne på den siden mange ganger, men aldri sett det knappen før!
he he
absolutatle
[URLBLOCK1] Som dere ser av dette bildet her bruker denne fyren nett med lateritt eller grus til å bygge opp hauger i landskapet. Noen som har noen tips til hva slags nett jeg kan bruke?


Det er vanlige dame-nylonstrømper som er brukt. Grusen er fyllt i så det blir en stor pølse, knytt igjen enden, og dander på plass Smart i grunnen. Det er utrolig hva litt høyde og oppbygging i akvarieinteriøret gjør for synsinntrykket! Det blir utrolig mye mer... harmonisk å se på med en gang.

*løpe og teste*
Spørs om det blir et prosjekt når 900litern skal i drift dette her ja
Synes dette er ganske fantastisk.

Ser frem til den dagen er jeg på dette nivået.

Er det det samme hvilke nylonstrømper man bruker til akvarieformål?

Er det f.eks. noen som inneholder giftige tilsetningsstoffer, eller er det bare å kjøpe det billigste man finner (og hvor finner man forresten dem)?
Leifur
Er det f.eks. noen som inneholder giftige tilsetningsstoffer, eller er det bare å kjøpe det billigste man finner (og hvor finner man forresten dem)?


Det tror jeg neppe. Det er mange som bruker slike strømper til å dekke over filterinnsug o.l. i akvarier med yngel og reker. Sikkert mange tusen akvarister som en eller annen gang har brukt nylonstrømper i akvariet (inkl jeg) Jeg brukte det da jeg hadde scalare-yngel, som er utrolig klønete og dårlige svømmere i starten.

Du får kjøpt dem i dagligvarebutikker. Kjøp de vanlige brunbeige, billige og greie. Husk at de rakner lett, så vær forsiktig når de fylles med grus så de ikke revner. Kjøp med noen ekstra par, du

Leifur
Er det det samme hvilke nylonstrømper man bruker til akvarieformål?

Ja, så lenge de er ensfarget og uten glitter eller masse stæsj.
Men jeg ville kanskje valgt brunbeige farge, hvis f.eks. sanden har den fargen. I tilfelle sanden eller grusen glir litt unna, og strømpen kommer til syne. Den synes ikke så godt om de er tilnærmet like i fargen.
Glimrende - da skal jeg også bygge hauger!
Tilfeldig bekjentskap
© bogio onsjale
Reklame for plussmedlemskap