Natron

Har fått et tips om å bruke natron (natriumbikarbonat) til å få opp og holde Kh oppe. Har derimot ikke fått med meg noe angående dosering så om noen bruker dette og har erfaring med det så ville jeg satt stor pris på litt info..
prøv deg frem i en bøtte med akvarievann, det er den eneste man kan si, alle har forskjellig vann, og trenger forskjellig dosering.
bruker det selv i diskuskarret mitt. Og som innlegget før meg sier så må du bare prøve deg fram i en bøtte.
Nå ble jeg nysgjerrig.... Er det vanlig bake natron dere mener ? Vil dette påvirke PH verdiene ?
Anita H
Nå ble jeg nysgjerrig.... Er det vanlig bake natron dere mener ? Vil dette påvirke PH verdiene ?

Ja, til begge
Natron hever ph og kh verdien.
Men jeg tror det var opptil maks ph 8,3 man kan greie å heve ph til ved hjelp av natron.
Takk for svar Mona. Greit å vite :o) Natron har man som regel litt av i " bakeskuffen" :o)
Lav kh og ph
Må bruke natron for å heve verdiene.
Om jeg bruker en 10 liters bøttte, hvor mye natron 1 ts - 1 ss eller mer???
Begge verdiene er i nedre kant av anbefalt nivå.
OscarX
Må bruke natron for å heve verdiene. Om jeg bruker en 10 liters bøttte, hvor mye natron 1 ts - 1 ss eller mer??? Begge verdiene er i nedre kant av anbefalt nivå.

Som ddet står i innleggende over så må du bare prøve deg fram, på 10 l så tipper jeg en ts(sånn ca)for åfå akseptable verdier.
Husk å bruke flere dager på å høye KH/PH, ihvertfall vis det er snakk om "store"forandringer.
Man bør som et minimum ha en KH på rundt 3, det holder PH stabil hele døgnet.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap