Gullfisk
Postet 21.02.08 kl 01:03
Postet 21.02.08 kl 02:25
Postet 21.02.08 kl 02:59
Postet 21.02.08 kl 03:40
Det som har skjedd her har trolig flere ulike årsaker. Når disse slås sammen, er krisa komplett
Jeg mistenker at filteret er for lite til karet. En har da i utgangspunktet for lite bakterier til å ha en sikker drift av karet.
Når dere da rensa hele karet, antar jeg at dere slamsugde skikkelig, og fjernet en del bakterier på denne måten. I tillegg virvles det alltid opp noe avfall som en ikke får med seg.
Når dette toppes med å rense filteret, får en rett å slett en ubalanse i karet som kan kreve liv.
Forgiftninger oppstår, mikroorganisker som infusorier formerer seg i en takt som er kanin*100000000, O2 brukes i så stor stil i vannet, at fiskene sliter med å holde seg i livet.
Løsningen er enkel; skaff ett bedre filter, og ta aldri slike stor-regjøringer.
Det er bedre med litt skitt i krokene, enn ett rent hel.....
Jeg mistenker at filteret er for lite til karet. En har da i utgangspunktet for lite bakterier til å ha en sikker drift av karet.
Når dere da rensa hele karet, antar jeg at dere slamsugde skikkelig, og fjernet en del bakterier på denne måten. I tillegg virvles det alltid opp noe avfall som en ikke får med seg.
Når dette toppes med å rense filteret, får en rett å slett en ubalanse i karet som kan kreve liv.
Forgiftninger oppstår, mikroorganisker som infusorier formerer seg i en takt som er kanin*100000000, O2 brukes i så stor stil i vannet, at fiskene sliter med å holde seg i livet.
Løsningen er enkel; skaff ett bedre filter, og ta aldri slike stor-regjøringer.
Det er bedre med litt skitt i krokene, enn ett rent hel.....
Postet 21.02.08 kl 13:19
Re
Ok takk for alle tips. 3 av 4 gullfisker døde, men så kom vi på ideen tok vann i fra det andre akvariet 3/4 og nå funker det bra,,,,,foreløpig
Postet 23.02.08 kl 02:27
Hei
Takk for ett veldig godt svar. vi gjorde rent igjen og tok 3/4 av vannet på det andre akvariet og tømte i hos gullfisken(e), bare en igjen og nå funker det,tusen takk håper vi hørs igjen.
Postet 23.02.08 kl 02:56