Dverg gurami, syk?

Inaktiv bruker
Kjøpte i går 1 stk Dverg gurami på min lokale akvariebutikk. Da jeg kom heim og fikk satt den i karet sammen med de andre Blåguramiene mine, stilte den seg bare i ett hjørne og sturet. Da la jeg merke til den pustet rimelig fort, men tenkte det bare var stress. Men fortsatt i dag puster den fort. Dro til byen og kjøpte en Dverggurami til, tenkte att det hjelpte på med selskap, men den gang ei. Den jeg kjøpte i dag fant seg til rette med en gang, og har ikke samme pustefrekvens som den første. Hva gjør jeg, kan det være noe smittsomt?

Mvh

x-ray
Inaktiv bruker
Avlivet den i dag. Da jeg dissekerte Guramien, fant jeg en skade på den ene siden av gjellene. Burde vel få en ny av butikken?

Mvh

x-ray
Har mistet 3 Blå Dverggurami de 3 siste dagene. Har 2 igjen. Alle har vist samme symtom som du beskriver... Står å sturer i et gjørne å puster fort og tungt. En av de jeg har igjen har hatt disse symptomene i over en uke. Av og til ligger den på siden og "spiller død" over lengere tid for så å kvikne litt til igjen. Ellers er det ingen ytre tegn til sykdom...
Jeg har en Rubingurami med samme symptomer som Knu2res og en Honninggurami med litt utstående øyne. Har hat større vannbytter to dager nå for å få opp Ph som var litt lav. Har i tillegg medisinert litt med antibakteriell medisin. Hva kan det være som gjør dette? Mistet en blå dverggurami for et par uker siden, før jeg gikk Honning og Rubinguramiene... Skjønner ingenting, og virkelig hater dette sykdomskjøret når jeg ikke vet hva det er. Alle andre fiskene er pigge.
To med like symptomer
hei, jeg mistet en dverggurami, tok livet av den siden den tydeligvis sleit og hadde sår på ene gjelden. nå begynner også den andre å slite, ligger bare på bunn og puster fort. vet ikke hva som feiler... syns de var fine. fant jo ut etterpå at det var for mye med to i ett kar (hanner var de begge og fant jeg ut) men nå burde jo den andre som er alene trives. jeg har prøvd å gjort alt etter boka.. menmen.. er nok på hell denne her også..... kan det være for at jeg har hatt for mye fisk? har ikke noe å måle vannet med heller..dyrt. men får skaffe meg det.. esj, det er dumt
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap