- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Fiskefanger
Fiskefanger
Postet 24.02.08 kl 16:22
Mange lager ei ruse av brusflaske, men disse kan resultere i at fiskene blir kvalt dersom man ikke holder øye med den hele tiden.
Jeg har mange ganger tenkt at dersom man bruker ei større flaske, og smelter små hull i plasten med en varm spiker eller lignende, så kan det kanskje bli en mer human felle?
Ellers kan man få [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2406&HKatID=]kjøpt ferdige feller[/URL].
Jeg har mange ganger tenkt at dersom man bruker ei større flaske, og smelter små hull i plasten med en varm spiker eller lignende, så kan det kanskje bli en mer human felle?
Ellers kan man få [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2406&HKatID=]kjøpt ferdige feller[/URL].
Postet 24.02.08 kl 16:33
Postet 24.02.08 kl 16:42
Postet 24.02.08 kl 17:28
Postet 25.02.08 kl 00:01
Du kan sikkert forsøke å lage deg en skikkelig ruse av ei tynn nylonstrømpebukse og litt streng. Det er bare fantasien som setter grenser...
Du vet vel hvordan ei ruse ser ut? Samme prinsippet som flasken, bare større og annet materiale... Og hvis dette høres for vanskelig ut, så kan du alltids falle tilbake på den ferdiglagde varianten som jeg linket til sist...
Du vet vel hvordan ei ruse ser ut? Samme prinsippet som flasken, bare større og annet materiale... Og hvis dette høres for vanskelig ut, så kan du alltids falle tilbake på den ferdiglagde varianten som jeg linket til sist...
Postet 25.02.08 kl 01:54
AggiJeg har mange ganger tenkt at dersom man bruker ei større flaske, og smelter små hull i plasten med en varm spiker eller lignende, så kan det kanskje bli en mer human felle?
Enig. Slike feller må det lages mange små hull i.
Selv borret eg hull (og fjernet de skarpe kantene som da oppstod på innsiden).
Geniusen er også meget bra, men det hadde ikke skadet om den fantes i forskjellige størrelser. I enkelte kar får eg den nesten ikke ned
Postet 25.02.08 kl 02:45
Postet 25.02.08 kl 08:11
G&T[QUOTE=Nanjenshan]det er sijaka ciklider på 7-8 cm så brusflaskepatentet blir litt før liten:/
For å fange Sajica kan det hjelpe å bruke to hover: en til å fange med, og en til å lede fisken mot fangehoven. De er også sprelsk når de skal over i annet kar / pose. =o
Vet de er sprelsk, har flyttet de før, men da måtte jeg ta opp alt av røtter og planter, de har det med å gjemme seg...
å dette er noe jeg ikkje vil nå siden jeg pr. i dag har endel små maller..
Postet 25.02.08 kl 16:30
Postet 25.02.08 kl 16:39