Gullfiskene spiser all maten......tror jeg.

Jeg har fått fisk i det lille akvariet mitt. Nå har jeg tre gullfisk, en pansermalle, to otocinclus og en ancistrus. Jeg har forskjellig mat til nesten alle (jepp, lot meg rive med) Pansermallen får en rød kule, ancistrusen får no grønne tabletter, de to otocinclusene spiser av det røde eller det grønne mens gullfisken får flak. Men gullfisken hiver seg over all maten. Jeg prøver å fore samtidig sånn at gullfisken skal bli distrahert og bare spise av flakene, men de er noen glupske vesner. Jeg aner rett og slett ikke om de andre får i seg nok mat! Hva tror dere som kan om dette?
Hei! uansett hvor mye du mater, blir aldri gullfiskene mette. Spiser og driter like mye hehe
Gi de frossne mygglarver, de elsker det. har prøvd med ancistruser jeg også, ga de algetab. men ingen overlevde, tror ikke det var pga mat mangel
Dette er jo litt av grunnen til at gullfisk går dårlig sammen med noe særlig annet enn annen gullfisk.. Du kan jo prøve å variere med agurk.. Det tror jeg ikke gullfisken er særlig glad i
Hei du her er et tips !
Jeg hadde samme problemet med glupske gullfisker som spiste for livet.. Mallene fikk svært lite. Så da begynte jeg å fore mallene gjennom et forholdsvis tynt rør som er gjennomsiktig, slik at jeg kan se foret. Foret synker da rett til bunn og inn i hula til mallene. De står nå klar når røret kommer og får det foret de skal ha. Lykke til ))
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap