Foring med levendes mygglarver?

Kjøper man levendes eller frossne mygglarver?

Om man har levendes mygglarver, kan man på en måte avle de opp så man kan fore de til fisken da? gjør det noe om det svømmer levendes mygglarver rundt i kvariumet sammen med fisk?

Jeg har to maller og en epple snegle, har de godt av mygglarver?
Og pris på de?

takk for svar!
Man kjøper frosne mygglarver.
TaxDog
Kjøper man levendes eller frossne mygglarver? Om man har levendes mygglarver, kan man på en måte avle de opp så man kan fore de til fisken da? gjør det noe om det svømmer levendes mygglarver rundt i kvariumet sammen med fisk? Jeg har to maller og en epple snegle, har de godt av mygglarver? Og pris på de? takk for svar!:)

Om du bare har maller og noen eplesnegler så trenger ikke disse mygglarver. Da er det bedre å bruke malletabletter. Mygglarver koster mellom 30-50,- for 100g...litt avhengig av type og butikk.
Men det er mulig å selv fange mygglarver (av den ekte sorten - røde mygglarver er faktisk ikke larver fra mygg) i tjern og dammer på sommeren.
Jeg ville ikke satset på å avle mygglarver siden de blir til mygg før de kan lage nye larver.
Ut och fånga!
Det är en enkel sak att fånga mygglarver!
Fixa en håv och åk till en damm så har du gratis levande foder!
Du kan fånga cyclops oxå!

Får du mycket kan du ta och frysa in det och ge de till fiskarna vid senare tillfälle!

Ett litet tips:

Köp sådana plastpåsar som man kan göra iskuber med.
Ta en tratt och häll i de mygglarver eller cyclops dafnier eller vad du fångat.
så blir det perfekta portions för packningar!

Själv använder jag en sådan håv som ni kan se på bilden!

Var ute senast igår fångsten kan ni se i hinken

Tilfeldig bekjentskap
© Fredrik Andersen
Reklame for plussmedlemskap